kucke-li-lo

Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Li-Lo - 8 maj 2013 12:57


som jag har att blogga om just nu.


Har ätit lite.

Hos Moma i fredags.


 

Där fick jag lax med en len god quinoasallad och två goda såser. Samt förstås en trevlig stund med trivsamt pladder.


Hemma åt jag detta


 


men jag ska inte göra grillspett utan pinnar och grill på nötkött något mer, det var segt och inte alls lika gott som när jag gjort det på lamm.


Igår tog jag mig tid hade jag äntligen tid att morronpromenera.  Som jag sagt förr är jag inte så snabb, mina små ben tar små kliv och jag gillar att se mig omkring. Jag blir omgådd av de flesta. När jag valde att göra den här bilden


 


svart/vit kändes den plötsligt väldigt 60-talig, hans lilla kostym och portfölj.

Det är ett mode jag inte tycker är så snyggt, de här lite för små kavajerna som många män har numera…


Plantorna växer därhemma, de vill ha större krukor tror jag, men får allt vänta några veckor till då de ska flytta ut. Igår träffade jag en tjej vid Plattan och bytte bort en chiliplanta mot en liten Goijibärs dito. Jag får väl vara glad så länge polisen inte tar mig, sist var det malariatabletter som bytte ägare på samma plats!


Hembo-sonen har varit krasslig, men nu är han på plats på sin ”arbetsmarknadsåtgärd” igen. Jag må vara lite bakom, men hur man ska bli motiverad till att jobba när det inbringar mindre stålar än socialbidraget är halvknepigt att riktigt fatta.


Idag är det onsdag och  arbetsveckan är strax avklarad, då jag har tagit mig en liten semesterdag på fredag.

Då ska jag baske mig se till att min älskade cykel blir trampabel igen, så det så!



Gick lite i morse också. Kan man bli annat än på bra humör?


 



                             Pussen då    !

Av Li-Lo - 8 maj 2013 12:53

den vägrar att publicera.


Men bara för att, så testar jag igen.


Idag tittade min kollega på något vackert i Kungsan, då fick hon med någor blommor på fotot också!


 


Uppdatering: Plötsligt gick det hur bra som helst och jag inser nu att det visst fungerar att vara oförskämd för att få sin vilja fram, till och med i en bloggjävel!


Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards