kucke-li-lo

Alla inlägg den 13 april 2012

Av Li-Lo - 13 april 2012 12:32

hos Amy's piece of cake om ett paket med bra ingredienser för indisk mat.


 


Snål som jag är vill jag inte uppmuntra er att göra det samma   ! Men ni kan ju titta in där och leta goda recept..


             Pussen då   !

Av Li-Lo - 13 april 2012 10:02


Helt plötsligt befinner jag mig i en helt ny livssituation.


När jag kom hem från jobbet i tisdags hade förutsättningarna för vårt boende ändrats drastiskt.

Jag vet inte hur länge det kommer att vara så här och jag tycker faktiskt att de kunde har förberett oss lite mer.

Vi bor numera i en riddarborg! Eller i alla fall i ett hus omgivet av en vallgrav.

Så här såg det ut i tisdags:

 

Alltså, det är fanimej inte lätt att över en natt plötsligt förvandlas till en blid och vän jungfru utan minsta förvarning.

Ta bara den här struten med slöja!

 

Men snälla, för det första slår den i dörrposten hela tiden när man går från ett rum till ett annat. Den är faktiskt i vägen nästan hela tiden också, slabbar ner den hela tiden, verkligen opraktiskt.


Andra problem att brottas med är förstås vad Kära Make och sonen ska göra av sina rustningar. Vi som redan hade ont om förvaringsutrymmen.   

 

Sonen kom hem efter jag lagt mig i går, så i morse fick jag tjata på honom direkt när vi vaknade.

”Du fällde väl upp vindbryggan efter dig när du kom hem?”

 

Och som vanligt skyllde han på någon annan att det inte blivit gjort.


”Meh!

”Ivanhoe sa ju att han skulle göra det när han kom hem!”


Tänk att det alltid ska vara tjafs om en sån enkel sak, jag blir så trött..


Jag hoppas han kommer ihåg det i kväll, för jag frågade jobbarkillarna trälarna utanför i morse och de lovade att det ska bli både vatten och pirayor i vallgraven till kvällen.

Då kommer vi kunna sova gott i natt, för det är så sant som det är sagt:


                                              Mitt hem är min borg!

 

             Väna och blida jungfrur delar naturligtvis icke ut pussar, så farväl då, jag ber att få dra mig      tillbaka, vill ni ha pussar får ni vända er till tjänstefolket!



Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards