kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 13 april 2012

Mitt nya, nya liv

Av Li-Lo - 13 april 2012 10:02


Helt plötsligt befinner jag mig i en helt ny livssituation.


När jag kom hem från jobbet i tisdags hade förutsättningarna för vårt boende ändrats drastiskt.

Jag vet inte hur länge det kommer att vara så här och jag tycker faktiskt att de kunde har förberett oss lite mer.

Vi bor numera i en riddarborg! Eller i alla fall i ett hus omgivet av en vallgrav.

Så här såg det ut i tisdags:

 

Alltså, det är fanimej inte lätt att över en natt plötsligt förvandlas till en blid och vän jungfru utan minsta förvarning.

Ta bara den här struten med slöja!

 

Men snälla, för det första slår den i dörrposten hela tiden när man går från ett rum till ett annat. Den är faktiskt i vägen nästan hela tiden också, slabbar ner den hela tiden, verkligen opraktiskt.


Andra problem att brottas med är förstås vad Kära Make och sonen ska göra av sina rustningar. Vi som redan hade ont om förvaringsutrymmen.   

 

Sonen kom hem efter jag lagt mig i går, så i morse fick jag tjata på honom direkt när vi vaknade.

”Du fällde väl upp vindbryggan efter dig när du kom hem?”

 

Och som vanligt skyllde han på någon annan att det inte blivit gjort.


”Meh!

”Ivanhoe sa ju att han skulle göra det när han kom hem!”


Tänk att det alltid ska vara tjafs om en sån enkel sak, jag blir så trött..


Jag hoppas han kommer ihåg det i kväll, för jag frågade jobbarkillarna trälarna utanför i morse och de lovade att det ska bli både vatten och pirayor i vallgraven till kvällen.

Då kommer vi kunna sova gott i natt, för det är så sant som det är sagt:


                                              Mitt hem är min borg!

 

             Väna och blida jungfrur delar naturligtvis icke ut pussar, så farväl då, jag ber att få dra mig      tillbaka, vill ni ha pussar får ni vända er till tjänstefolket!



 
 
Hanna

Hanna

13 april 2012 11:06

Bo i ett slott är ju mångas barndomsdröm! Tänk nu går det ju in för er! Så förträffligt!
Kramar

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

13 april 2012 11:08

Ja du, ibladn har man tur. Det är bara att vänja sig vid allt det nya, tur att jag är flexibel : )
Ha de gott, kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

13 april 2012 12:53

Haha! Snacka om att komma upp sig, och det fort! :-D
(Du får passa noga på trälarna så dom inte gräver igen den där vallgraven)
(Eller hur tänkte jag nu? Tjänstefolket får sköta den passningen, såklart)
:-D

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

13 april 2012 13:12

Eller hur, nu ska jag bara få bukt med gossen så han verkligen sköter vindbryggan som han ska också.
Kanske jag kan testa något litet enkelt tortyrinstrument för att få honom något mer foglig?
Om jag inte har fel så är den här sortens träla inte blixtsnabba precis : )

 
Ingen bild

Mikaela

14 april 2012 13:11

Lite sent påtänkt att vara ljungfru, eller hur? Och vill du verkligen det :)
Men lite verklighetsflykt är ju inte helt fel.
Må fred och frid råda.

Li-Lo

16 april 2012 10:56

Ja, kanske till och med att bli vän och blid?

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards