kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2012

Avhållsamhet - verkligen inget för LiLo

Av Li-Lo - 16 augusti 2012 14:21

Tänk att de finns!

Nu menar jag de där.

De som säger att de inte vill.


Jag fattar det inte.

Hur klarar de sig utan?

Jag har försökt, men känner hur det pockar på nästan omedelbart.


Fast egentligen.

Vill jag ju jämt.


Men inte mer än en gång om dagen i alla fall.

Jo, det har väl hänt, men det är sällan och i så fall i väldigt speciellt sällskap.


Det är ju så lustfyllt och får mig att njuta så innerligt.

Varje gång.


Var jag än är, vill jag.

Inne eller ute, hemma eller borta, i Sverige eller utomlands.

På en skrovlig berghäll, i sanden, till sjöss, i gräset eller under ett träd.


Bara jag får.


Nää, jag förstår mig verkligen inte på dem, som frivilligt avstår från någor så underbart..

















 

 

 

 



                               I Lööv Frukost!




                                             Pussen då   !


 
 
Ingen bild

Jeanette Svalstedt

16 augusti 2012 15:19

Hahaha :-)
Håller med! På alla sätt å vis.....:-)
Kram

Li-Lo

16 augusti 2012 15:55

Vad vore livet utan det ?

Kramkram

 
Moma

Moma

16 augusti 2012 16:42

Livet blir fruktansvärt utan, med huvudvärk och allmän håglöshet som följd!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

17 augusti 2012 09:43

Men såna är inte vi!

Vi är minsann inte håglösa på grund av avhållsamhet, vi inte : )

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

16 augusti 2012 18:50

Åh, du skrämde mig där ett tag - jag trodde du bara åt en gång per dag! Men det var ju bara frukosten. Den får jag bara en gång per dag jag med. Fast när du säger yoghurt med frukt... Jag fick grekisk yoghurt med hallon och persika till efterätt igår kväll :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

17 augusti 2012 09:40

Vilken tur att du inte blev riktigt rädd :)
Hallon..... mmmmmmmm! Gott!

 
Ingen bild

Mikaela

16 augusti 2012 18:58

Frukosten är det bästa målet, ibland blir det två. Inte lönt att prata med mig före frukost, kan inte tänka klart och blir lätt kinkig.
Tyvärr blir det nästan alltid samma, sällan nån variation men alltid gott.
Fortsätt njuta av livet och allt det god det bjuder.
Torsdagskvällskram

Li-Lo

17 augusti 2012 09:36

Absolut är frukosten ett av de godaste målen, i alla fall det som är svårast att avhålla sig från : )

Jag njuter i fulla drag, hoppas du gör det samma

Fredagsmorronskram

 
Tonårsmorsa / Fatou

Tonårsmorsa / Fatou

16 augusti 2012 20:01

Hahahaha... trodde inlägget skulle handla om något helt annat! :-D

http://fatou.se

Li-Lo

17 augusti 2012 09:24

Jag vet minsann hur man lockar läsare, kanske ska jag börja som rubriksättare på Aftonbladet?

:D

 
Tonårsmorsa / Fatou

Tonårsmorsa / Fatou

16 augusti 2012 20:03

Glömde skriva: Ja, den här typen av avhållsamhet har jag också svårt att förstå mig på. Frukost är dagens absolut godaste mål. Allra bäst är förstås en rejäl hotellfrukost! :-D

http://fatou.se

Li-Lo

17 augusti 2012 09:25

En rejäl hotellfrukost, eller en som man väntat på lite, lite för länge så att man är UTSVULTEN!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards