kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2011

Väldigt olika saker

Av Li-Lo - 13 augusti 2011 19:38



som jag har kommit på, lärt mig eller fattat senaste tiden.


Om man blandar nykokt potatis med ICAs röda pesto och lite rödlök och basilika får man en god potatissallad på ett kick.
Om man i stället tar grön pesto, lite grönsaker och couscous får man en annan sallad som är god den också!
Misstänker att man göra precis tvärtom också (alltså den gröna till potäter och den röda till couscous)


 
Det är svårt att räcka till.
Att henna håret är svårt, tar lång tid och orange är inte en hårfärg jag vill ha!
Tomater är bra på att gömma sig mellan bladen.

   


Jag gillar inte rockmusik som låter som Bruce Springsteen (speciellt inte på torget utanför en halv jävla dag)


Det saknas en relationsstatus på Facebook: Är gift och har familj, det är fanimej inte så jävla enkelt det heller.
Jag är inte alls sprudlande glad och jättegullig hela tiden.   


Troligen ska jag inte springa nåt maratonlopp på väldigt länge, igår var jag genomsvettig, efter att ha PROVAT springskor!
Men, mina fötter verkar gilla mina nya diskreta dojjor.

 

Jag är jävligt duktig på mitt jobb!
Extra pengar försvinner lika snabbt som vanliga.
Jag borde ha ungefär 10 kvm till att förvara saker på eller anlita en saneringsfirma, kanske?
Jag känner mig så jädrans duktig när jag städat.


Fläskfilé kan göra mig generad    

    

och jag är GLAD att jag inte tatuerat mig.

          Pussen    på er, alla raringar!

 
 
Ingen bild

susanne

13 augusti 2011 20:41

Ooouupps är det den västen på idag! Okidoki, grönt är skönt, rött är sött, gult är fult å blått e flott!
(Morotsfärg?) Och Du är duktig som städat raring ;)

Li-Lo

13 augusti 2011 20:59

Jag är duktig som städat, jajamen och det ingår att bli på dåligt humör av det!

 
Ama de casa

Ama de casa

14 augusti 2011 16:30

Men? Orange är väl fint! Fast kanske inte i håret. Visa en bild så kan vi rösta :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

14 augusti 2011 20:19

Av detta hår kommer inga bilder att visas, icke!

 
Ama de casa

Ama de casa

15 augusti 2011 10:09

Okey då. Strunta i att visa håret. Men filmen - var är FILMEN????
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

15 augusti 2011 10:17

min begäran om att få den har totalt ignorerats, faktiskt! och håret har jag gett "en omgång" till,nu mera mörkorange..

 
habanero

habanero

17 augusti 2011 09:57

Det blir en fin färgkombination med ditt hår och dina snygga springskor.Då syns du också i höstmörkret :)

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

17 augusti 2011 10:09

Fast jag tänker INTE springa i dem, men de känns jättebra att gå i.
Funderar mer och mer på I Trim, men i så fall blir det nog på Söder..
Det är framför allt detta att deras pass nte tar mer än 30 min som lockar ; )

 
habanero

habanero

17 augusti 2011 11:22

Ja,det gjorde det för mig också, tiden alltså.Sedan är det ju upp till var och en att pressa ut allt man orkar under de trettio minuterna. Kan säga att jag jag är sjöööblöööt efter varje pass.
(Gått ner nästan sex kilo, glagladglad)

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

17 augusti 2011 11:26

Man får väl pressa så mycket man kan, liksom öka på vartefter man förhoppningsvis minskar?
Fast dieten tänker jag inte ge mig på, är mest intresserad av att få lit emer styrka och "hållning"

 
habanero

habanero

17 augusti 2011 12:05

Jag kör med egen ,blandad diet, funkar fint :)
Behöver som sagt få bort en del överflödiga kilon som jag inte trivs med.Så jag är bara motionskund.

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

17 augusti 2011 12:23

Så tänker jag också göra, ett och annat kilo borde bort, men det är inte huvudmålet!
Mat är jag bra på och jag bör framför allt sluta med STOOORA portioner, så brukar det bli resultat : )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards