kucke-li-lo

Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Li-Lo - 19 augusti 2010 10:41

för snart ska jag på klassträff, den 11 september närmare bestämt.


Då ska vi fira, lite sent att det i år är 35! år sen vi slutade nian.

Vi var en relativt homogen klass, en del har jag haft som kamrater ända sen lekskolan. Att det är så länge sen vi gick ur nian är förstås en olösligt mysterium, då i alla fall jag inte är äldre än 25 eller så?

Vi har setts ganska många gånger och jag tror jag varit med på alla träffarna.

Ibland tänker jag på att det är väldigt få människor man tillbringat så mycket vaken tid med, förutom familjen, som sina klasskamrater om man följts åt genom hela grundskolan.

Det gör att det kan vara svårt att se, att de under alla de här åren har förändrats och kanske inte alls beter sig eller fungerar likadant som då.

 

Fast det kan också bli väldigt positivt. När vi träffades sist (30-års firande, ännu ett mysterium) hade vi väldigt trevligt och dansade massor.

 

Jag trådde en smäktande tryckare med en av grabbarna, när han säger: -Tänk att det gått trettio år, vi är fan trettio år äldre och du, du är tamejfan trettio procent snyggare!

 

Tjaa, vad ska man tänka om en sån kommentar? Jag tänkte att trettio procent är ju nästan hälften, och att ha blivit nästan dubbelt så snygg på trettio år, det är väl inte illa pinkat??? Detta betyder att om jag har tur, kommer jag nu att ha närmat mig hälften med ännu dryga fem procent, tjohoooo   !

 

   Tjaa, vad säger ni själva?

 Det här är ungefär trettio år sen...

   även detta är från min ungdom

 

Och nu kan jag se ut så här..

 

  

 

eller så här..

 

  

 

Hur som helst, så ska det bli skoj att se de som dyker upp och jag hoppas att det blir många!

 

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards