kucke-li-lo

Alla inlägg den 14 april 2014

Av Li-Lo - 14 april 2014 20:44

 I fredags morse runt halv fem, då ringde Fadern. Hemtjänstens nattpatrull, hade blivit väldigt oroliga för Modern och ringt en ambulans.

Stora syster åkte efter i en taxi och jag skulle bara slänga i mig lite frukost och klä på mig för att komma efter sen. Kaffet var precis klart när syster ringde igen.

Då hade läkaren sagt att det nog var lämpligt att vi kom så fort vi kunde. Ringde taxi och for iväg, med bultande hjärta i halsgropen, irrade en stund innan jag hittade rätt i Södersjukhusets inre.


Väl på avdelningen.

Denna lilla kvinna


 


som de senaste åren levat med svår hjärtsvikt, har just börjat pigga på sig efter en andra hjärtinfarkt!

Det är tydligen mer eller mindre omöjligt att detta skulle hända!

Men det räcker tydligen med en halv dos äkta finsk SISU för att ha oanade krafter inom sig. Hon var trött av morfinet, men för övrigt: Sitt vanliga jag, ömsom helt klar och klok, nästa sekund lite förvirrad och återigen lite gulligt bitchig som hon brukar vara.

Men ännu är hon kvar på sjukhuset, om hon får komma direkt hem eller om det blir lite konvalescens när hon skrivs ut i morgon vet jag inte ännu.


Vad jag vet är att när jag kom hem i fredags kväll, efter ett besök hos henne och efter det en irriterad snabb träff med sonen, var jag så trött, hungrig, full av känslor och förvirring att jag började storgråta innan jag fått av mig jackan.


Då tänkte jag igen på det där: Ååh, vad jag hade velat ha någon som gav mig en kram, höll om mig och lät mig vara lite ynklig. Men jag fick snällt somna i soffan på egen hand vilket inte dröjde länge alls.


Nästa dag pratade jag med syster och hon säger : "Å jag var så irriterad på J, ville bara vara i fred så jag gick ner i källaren!"


Två sidor av samma korv, eller vad det heter!?


För övrigt har den här damen varit så jävla duktig, inte rökt, promenerat före eller efter jobbet nästan varenda dag.


En morgon hade det varit nattfrost och jag hittade nattgammal is att trampa sönder! Tänk att det är så hääääärligt!


 


I helgen tog jag mina nya fräsiga exklusiva stavar och gick i skogen båda dagarna, helt underbart att traska för sig själv och sortera tankarna lite.


Sen vill jag påpeka att jag inte på något som helst sätt sagt att det är så att jag skulle vara förälskad   ni är alla snabba att dra slutsatser av ett litet inlägg..


                           Pussen då   


fast  jag har ju inte sagt att jag inte är det heller....

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards