kucke-li-lo

Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Li-Lo - 4 augusti 2013 17:02

Först gjorde jag ingenting. Slöade, latade mig och tog det lugnt.


 

Sen åkte jag till Lisö med några dela av familjen.

Sonen gick på de berömda vattenskidorna för första gången. Det var inte så roligt, för det tog tid innan han föll i det 17 gradiga vattnet!

 




Sen åkte vi till systers ställe på Blidö, med samma och andra personer. Här sitter somliga och latar sig, när andra sliter i köket.

 


Jo, jag hann  med en kväll på stan med en fin kompis också, käkade indiskt och strosade lite hit och dit.


 




När jag kom hem så var det dags att åka tåg. Det var bara 20 minuter försenat.

 


I Frillesås är det vackert om kvällarna.


     

Där bor min syster som firade 70-årsdagen hon hade i februari.


 

Hon har fem döttrar som tillsammans har 11 barnbarn och ett barnbarnsbarn på väg.

Här är hennes tre yngsta barnbarn på väg att förflyttas från en plats till en annan.


 

Fyra av oss andra syskon var där, med varierande antal barn i släptåg och några barnbarn också.

Sen har ju många av dem en så kallad respektive också...


Vi blir några stycken!


På själva festen var vi fler, för hon har såklart vänner också. Vi började med fika i trädgården


 


Sen hade hon satt bord överallt i trädgården på bergknallarna, det blir som mer spännande så..


   

Vi spelade brännboll, fatta att jag träffade bollen båda gångerna det var min tur att slå!!!



   

Jag har varit borta i fem dagar, bott i min lilla gäststuga hos världens mest gästfria systerdotter och hennes man.

Där har vi även samlats för att äta frukost varje dag och en gemensam middag hann vi också med innan festen.

 

En annan kväll tog vi över den lokala pizzerian, det rymdes faktiskt inte fler än oss därinne, men jag har svårt att tro att ägarna var ledsna för det, vi både åt och drack för rejäla summor kan jag tro.


Självklart har jag varje morron, tagit på mig baddräkt, vit frotterock och vandrat de fem minuterna till havet för att simma före frukost.


Ett och annat dopp därutöver har jag hunnit med, samt att bada i Svinsjön innan vi avnjöt friluftsteater i Äskhult. Glada amatörer spelade som vanligt med hjärta, ett stycke med lokal förankring.


Träbänkar och varmkorv, men ganska myggfritt som tur var.


Nu är jag hemma sen i går kväll, helt slut av allt intensivt umgänge och den värme vi fått.


                             


Jo just det, jag var väl lite inblandad i matlagningen också, med hjälp av några av alla dessa familjemedlemmar

   


Det är precis som min bror nyss sa, när vi är tillsammans så här många, blir vi som någon slags självgående organism, helt oorganiserat får vi till mat, disk, barnpassning, badutflykter och teaterbesök. Matinköp och glassmutor, plaskande i baljor och vattenkrig, allt bara sker på ett totalt hemtrevligt kaotiskt sätt   


Jag är helt uppfylld av varma känslor för alla dessa goa, fina, kärleksfulla, tillåtande, generösa människor jag har turen att ha som familj!


 Love U all!!!!



                  Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards