kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Den som spar...

Av Li-Lo - 10 februari 2012 13:10


Är i alla fall inte jag!

Jag sparar inga pengar. Efter att ha varit enastående morsa i tjugo år, är det så jävla skönt att inte längre behöva vända på varenda liten krona.

Nu unnar jag mig lite, lite mer än jag kunde göra förut. Fast jag misstänker att det jag själv tycker är lite ”slös” kanske inte ens når upp till normalstandard för andra.


Jag köper lite bättre kvalitet av allt, det är inte bara det allra billigaste som gäller. Och då menar jag lite, typ juice av annat än nittio procent skal och resten sura apelsiner


                                      


 godare kaffe och bättre hygienprodukter.


En enda sak har jag dock aldrig snålat på och det är att min gulliga lilla rumpa faktiskt förtjänar papper av hög kvalitet.

Dasspapper ska vara vitt och fluffigt, inget strävt sandpapper i min lilla gullrumpa inte!



                                                  
                     

En annan sak jag INTE spar är tid.


Jag har möjlighet att flexa på jobbet. Jag brukar ligga på 3-4 timmar plus, enbart för att jag ska kunna ta ut lediga eftermiddagar eller gå tidigt, helst på fredagar.

Vi fick nyss reda på att vi måste ta ut komptid från förra året i pengar eller tid före idag, eller i alla fall bestämma oss för när vi ska göra det.


Jag tog två timmar i går, bara för att jag kunde. Jag ska ta två timmar idag, bara för att jag kan och passar på att göra det nästa fredag också.


Att gå hem tidigt en fredag, det är LYX!


LYX för mig är att ha det bra.

Hinna njuta av livet, äta god mat och att ta det lugnt, samt att ha lent papper till gullrumpan!


Because I’m worth it, liksom   


                                     Pussen då   !

 
 
Ama de casa

Ama de casa

10 februari 2012 17:03

Klart du är värd det!

Haha! Kom att tänka på när jag var på ridläger i England på 70-talet. Dom hade typ smörpapper till toapapper... Det var tider det! :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

10 februari 2012 19:16

Tack!

På de offentliga toaletterna i stan när jag var liten fanns det hållare med "portionsförpackning" dasspapper bestående av en florstunn mjuk pappersfnula och en i grovt smörpapper. Hela papperskorgarna och halva golven var fulla av de där gröna hala pappersbitarna : )

 
Ingen bild

Mikaela

11 februari 2012 00:09

Såna där glanspappersark på krok hade vi i skolan, helt värdelöst kan jag tala om utan att gå in på närmare detaljer.
Nåt måste man unna sig för att tro på sitt eget värde. Läste någonstans att en kvinnas underkläder visar hur hon ser på sig själv och tror att Liselotte inte skulle utsätta södra förorten för något som skaver ???
Att kunna gå tidigt från jobbet trodde jag aldrig skulle bli verklighet för mig men så plötsligt har vi en lugn period och jag njuter av både lite sovmornar och kortare dagar medan tillfälle ger för snart kanske semesterbarnen rasslar in igen. Att några lediga timmar ibland kan vara så uppskattade även om jag oftast sover bort dom, eller just därför :)

Önskar Liselotte och alla andra en riktigt skön helg!

Li-Lo

11 februari 2012 11:27

Jag hoppas verkligen att jag har lite högre värde än dasspapper Hahaha!
Helt rätt, för att slippa skav är det numera rejäla doningar i troslådan! Funktionella och sköna : )
Visst är det skönt att kunna sova lite extra, ta det lite extra lugnt på morron, eller bara vara ledig för att göra - ingenting!
Jag hoppas din helg blir fin, själv är jag på väg att skaffa lammkött....

 
Moma

Moma

11 februari 2012 10:13

Ska jag komma hem till dig på fredag? Whiii, det gör jag gärna!!

Kraam

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

11 februari 2012 10:17

Ja gör det! ;)

 
Ama de casa

Ama de casa

11 februari 2012 10:25

Får jag också göra det? Komma hem till dig på fredag, alltså? :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

11 februari 2012 11:28

Jupp! Kom du bara : )

 
Renee

Renee

12 februari 2012 17:21

Härligt när man kan börja unna sig saker.

http://www.reneemari.blogg.se

Li-Lo

12 februari 2012 18:46

Ja, fast vi är två vuxna som lever på en lön och ett aktivitetsstöd så har vi det gott!

 
habanero

habanero

12 februari 2012 19:39

Nu kom jag ihåg de där äckliga tunna silkespappersbitarna till toapapper när jag var liten och vi hade utedass. Särskilt silkiga kändes de inte :/
Underbart att kuna flexa ta ut lite tid när man känner för det.Håller med dig om att TID till vad man vill är LYX!
Kramelikram

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

12 februari 2012 20:20

Ändå ansågs det väl vara lyx! Att torka sig med annat än gamla tidningar eller vad de nu hade innan..

Silkespapper eller var det smörgåspapper? Speciellt effektiva var de verkligen inte i alla fall : )

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards