kucke-li-lo

Alla inlägg den 27 augusti 2011

Av Li-Lo - 27 augusti 2011 19:08



Ett historiskt ögonblick i min blogg, Jag erkänner öppet och utan omsvep att jag har haft fel. Dessutom kunde jag knappast vara gladare över denna felbedömning!
Tvärtemot vad jag trodde i början på veckan, var inte alls badsäsongen slut.

Världens bästa badkompis skickade mig ett SMS i går kväll "bada i morron?" Gissa om jag blev glad, för det är så att denna rara kompis har bil. Det innebär att vi kan komma till HAAAAAVET, på ett kick.

Årsta Havsbad blev det idag. Blåste gjorde det och lite sandigt var det, men herreminje, så härligt att få doppa sig och simma runt lite. Babblade gjorde vi så vi blev varma nog att bada två gånger.   

En underbar dag!

Väl hemmavid var det dags att hålla löftet om att laga Benchin, den gambiska mat vi alla tre gillar mycket här hemma. Det tar tid, men blir gott och mycket så man får vila en dag eller två från köksbestyr efteråt!
Som vanligt la jag i en hel chilifrukt för att få smak. Tog en av dessa som nu mognat.

  Det är inte Habanero, utan en indisk liten rackare!


När det var dags att äta, gjorde jag som vanligt skrapade av en liten mjuk bit med en tesked och lade på tallrikskanten. Smakade lite, ungefär som en brödsmula.
Oh, my god!    
Den var HEEEEET, het så det fräste på läppen, magen knöt sig och hej hopp, den ska jag inte ÄTA av mer, men att låta den koka med hel blev precis lagom.

Har även plockat in en annan sort och lite av tomaterna, men har massor tomater och oilka chilifrukter kvar att skörda!


 

Visst är det underbart?

Nähä, nu ska jag göra det jag är både bra på och gillar väldigt mycket - ingenting alls!



                                Pussen då    !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards