kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

Behöver er!!!!

Av Li-Lo - 12 augusti 2011 09:52

   som sagt är jag bjuden på bröllop.


I min familj och mitt umänge förekommer icke inbjudningar med KLÄDKOD!

I dettta fall är det klädkod KAVAJ som gäller...

Jag har försökt förstå informationen jag hittar på nätet, men blir än mer förvirrad. Dessutom känner jag mig oftast inte bekväm i så kallade "finkläder" det vill jag ju gärna göra, för jag hoppas och tror att detta kommer bli ett härligt kalas       


Så här kommer min fråga till er gó vänner...


Kan jag ha detta?????


  Hjääääälp mig, snälla rara!


                    Pussen då    !



 
 
Moma

Moma

12 augusti 2011 10:54

Svårt att svara på då jag inte vet vilken klädkod de har angett... Annars tycker jag det ser prima ut!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

12 augusti 2011 11:03

Kavaj är det, men det stod ju även om färger....

 
Moma

Moma

12 augusti 2011 11:00

Jag har för mig att du sa "kavaj", så här säger Magdalena Ribbing om klädkoden Kavaj:

"Traditionellt innebär klädsel:kavaj detsamma som "mörk kostym", men numera har den mörka kostymen oftast sin egen och lite högre nivå och då gäller följande:

Han: Lite mindre formellt högtidligt än "mörk kostym", men fortfarande en hel kostym, lite ljusare om det passar tillfället. Om det är tydligt informellt: elegant blazer och snyggaste udda byxa, inte jeans. Ljus skjorta, slips, eller fluga. Vit skjorta höjer finhetsnivån.

Hon: Klänning/kjol/byxdress som är elegantare än vanlig vardagsklädsel, men inte aftonflott som till "mörk kostym"."

Med andra ord, så funkar din klänning fin-fint!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

12 augusti 2011 11:05

hmmm

 
Moma

Moma

12 augusti 2011 11:13

Jo, den blir bra, det som står om svart och vitt är ju bara att man inte ska bära helsvart (som på begravning) eller helvitt (för att inte konkurrera med brudens klänning på hennes stora dag). Så du kan lugnt ha på dig det du tänkt! :-)

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

12 augusti 2011 11:28

okidoki, då stryker jag på den och ser glad ut!

 
Ingen bild

Mikaela

12 augusti 2011 11:27

Jag tänkte spontant på den gröna du hade på ditt bröllop, den tycker jag är fin. Men den här är ju helt ok, bara så olikt dig att inte ha mera färg. Men den är ju lätt att matcha med skor och annat förstås. Är bröllopet inom eller utomhus?
Å du vet att ett glatt leende är det mest klädsamma, tar blicken från resten...och det är du ju bra på : )
Du kommer säkert att få det jättekul.

Li-Lo

12 augusti 2011 11:29

Den är fin, men behöver en nederdel...
På nåt sätt tycker jag den är färgglad fast den bara är svart/vit..
Haha, jag får tokle den kvällen : )

Ha en härlig hajk, kram

 
Gun

Gun

12 augusti 2011 14:11

Jag tycker det ser bra ut, inte för flott men ändå finklädd, det blir perfekt.

http://horni.blogg.se

Li-Lo

12 augusti 2011 18:15

Tack, jag tror det blir så, det är ju varken svart eller vitt så det borde funka

 
Jennifer

Jennifer

12 augusti 2011 15:35

Jaudå, den blir säkert bra:)
Jag är sämst på sånt här med klädkoder.
Där har jag väl egentligen ingen talan då^^
Men det var gulligt:)

http://www.Cuppie.bloggplatsen.se

Li-Lo

12 augusti 2011 18:14

Tack, jag är glad för alla åsikter, gulligt är väl så bra som nåt?

 
Ingen bild

Bruden ;)

12 augusti 2011 15:41

Det där är ju sjukt fint juuu...De ska du ha på mitt bröllop. Pusssss

Li-Lo

12 augusti 2011 18:13

Gullunge :)

 
Ingen bild

Hemligt

12 augusti 2011 20:25

Du passar Finnemang i den :)!!!!


http://friendsbloggen.bloggplatsen.se/

Li-Lo

12 augusti 2011 20:33

Tackar, tackar!

 
Renee

Renee

13 augusti 2011 09:34

Det där blir perfekt. Snyggt!

http://reneemari.blogg.se

Li-Lo

13 augusti 2011 14:45

Tack, jag tror det blir dessa kläder. Jag gillar dem så mycket ; )

 
Ama de casa

Ama de casa

13 augusti 2011 14:47

Jag tycker den verkar passa alldeles förträffligt (fast jag talar inte utifrån egen kunskap - har tjuvkikat på dom andras svar...)
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

13 augusti 2011 14:58

Haha, du är klok du ; )

 
Anna

Anna

14 augusti 2011 10:38

Tycker absolut att du kan ha den till bröllopet. Du är ursnygg i den..
Och den följer klädkoden utifrån de kriterier du talat om här...
Ha ett trevligt bröllop.

http://annalandin.bloggplatsen.se

Li-Lo

14 augusti 2011 11:11

Jag tror att "alla" mina läsare har rätt och jag tycker ofta att den första tanken man har är rätt...
Tack för att du också hjälper mig!

 
habanero

habanero

17 augusti 2011 10:00

Hann ju inte med detta...
Kan bara säga att jag håller med alla andra, jättefin dräkt!En viktig detalj bara, du kan väl dansa i den? För dans får man ju hoppas att det blir, eller?

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

17 augusti 2011 10:08

jag kan nog få till ett och annat tjusigt steg i den, tyvärr tillåter inte mina elakingar till fötter så värst mycket dans alls..
Men visst är den fin, jag tycker så mycket om den!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards