kucke-li-lo

Alla inlägg den 11 augusti 2011

Av Li-Lo - 11 augusti 2011 16:02

det är något som snurrar runt bland bloggar, inte alls nån Oscar, något Nobelpris eller så (undrar varför????)


Men eftersom jag gillar Kramar och Annas blogg så tar jag och gör det p mitt sätt.

Jag gillar också tanken bakom, att man ska tänka på sånt man är bra på och gillar hos sig själv.

Så här såg den ut:  

Hug-awarden består av tre delar.

1. Krama den första person du råkar på efter att ha läst detta.

2. Tala om 10 saker som är bra med dig själv.

3. Skicka awarden vidare tillsammans med en jättekram...

alla som läser här får nummer ett och nummer tre, en eller flera jättekramar:

Och här kommer det som är bra med LiLo.

Jag:

Är snäll.

Tycker om att göra andra glada.

Pratar sällan skit om andra, men diskuterar andras beteenden som gör mig förbryllad.

Kreativ är jag, men har inte den bästa förmågan att organisera och/eller slutföra.

Svänger ihop mat av det mesta, med riktigt lyckat resultat för det mesta till och med.

Sover gott, det tycker i alla fall jag är bra, vad de som ondsint påstår att de därmed är tvungna att lyss till mina snarkningar anser känner jag icke till.

Formulerar mig bra i skrift.

Anstränger mig för att ta ansvar för mina handlingar.

Vågar ändra mig, om det skulle behövas.

Busvisslar rent förbaskat högt.

Är lite gullig när jag ler.



Oj! om man nu ska klämma i med nåt negativt så tycks det bli att jag inte räknar så värst bra   Hur många fingrar är detta???


Vem som helst som har tomt i skallen vad det gäller inlägg, eller som behöver peppa sig själv lite får gärna ta med sig detta.


             Kraaaaaaaaaaaaaaam   


Och lilla pussen där till   !




Av Li-Lo - 11 augusti 2011 13:38


Nu är det alltså tänkt att jag ska vakna på morgonen när mobil och klockradio väsnas. Det gör jag inte!

Jag är ganska glad att jag inte bor granne med mig och sonen. Vi är båda extremt svårväckta vissa morgnar och det låter och spelar hur länge som helst. Make däremot, han skuttar upp när han ska.


Har varit trött som en urvriden trasa den här första arbetsveckan, inte tagit många steg från soffan när jag väl kommit hem.


På jobbet är det väl som vanligt, de som ringer vill som vanligt allt mellan himmel och jord, samt en del därutöver.


En sak som kan bidra till att vi på min arbetsplats kanske är extra trötta kan ju vara att det ständigt (de senaste åren) pågår byggnadsarbeten. Att försöka lyssna, prata och förstå när det

borras, bilas, bankas, slås, dunkas och allmänt väsnas mest hela tiden är förbaskat tröttande. Speciellt borrningen som synnerligen effektivt fortplantas genom golv och väggar!

   

Kanske lika jobbigt som för mina grannar att lyssna till våra väckningsanordningar?


Men, nu gäller det att se framåt och hitta något som kan pigga upp, eller?

 

Såå, låt mig se…


Just nu verkar badsäsongen ligga i träda, men tro inte att jag gett upp helt, nädå!


Svampar lär skjuta upp som just det ur marken, men jag har tyvärr inte plockat en enda, ännu.  


Moma har lovat att bjuda på pumpasoppa endera dagen.


Joo, jag ska på bröllop den tredje september. En av våra ”sommarflickor” har hittat kärleken och bjudit mig och Make på Egyptiskt bröllop. Det ska bli spännande, även om jag såklart funderar och funderar på detta med vad jag ska ha på mig!


Sen ska vi få åka på konferens, där finns det en sjö! Synd bara att vi alltid måste göra sånt på helger, man får liksom ingen helgvila på det sättet.


Å så är det ju torsdag idag, det är ju verkligen trevligare än måndag.


                             Pussen då    !





Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards