kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

Jo just de ja!

Av Li-Lo - 8 augusti 2011 16:03

Jag skulle SKRYTA lite till om min BALKONG!

Nu var det ju väldigt blååååsigt ett par dagar innan jag åkte till Västkusten. Två tomatplantor for omkull, den ena stod på en liten, ranglig hörnhylla. Den lilla kraken till hylla föll i bitar.

Tomaterna pallrades upp lite akut och så står de fortfarande. Fem olika sorter, som snott sig om varandra och även ger sig in på chiliplantornas område.


 

Men mina små röda apacher har mognat nästan allihop:

  Twilighten mognar tjusigt några i taget:

  En och annan tomat plockar vi in, vilken sort det är vet jag alltså icke

  De superstarka indiska växer, men ingen har fått färg ännu

  och så har jag ju lite blommor också, det lilla trädet med röda blommor har vuxit massor   Där har också jordärtskockorna tagit fart, men ännu inga blommer på dem, dock!


Så ja, nu har jag väl skrutit klart ,eller va säger ni Gun och Moma?


           Puss igen   !

 
 
Ama de casa

Ama de casa

8 augusti 2011 18:23

Wow! Det var en himla massa saker som du lyckats med på din balkong - klart du får skryta då!
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

8 augusti 2011 18:33

Det gör jag ju! : )

 
habanero

habanero

8 augusti 2011 20:01

Vilken underbar djungel du har!Hur får du allt frodas så där?
Kramelikram

http://www.habanero.bloggplatsen.se

Li-Lo

8 augusti 2011 21:44

Jag gör inget alls, förutom att vattna!
Men härligt är det, med all grönska

Kramkram

 
Gun

Gun

9 augusti 2011 14:18

Hahaha, jag ser det inte som skryt, utan bara som ren fakta, din balkongodling är underbar och förtjänar att synas i din blogg.:D

http://horni.blogg.se

Li-Lo

10 augusti 2011 08:59

Å va sött jag rodnar nu :)
Dina gurkor går inte av för hackor de heller, fast med en liten sax kanske du kan skörda dem?

 
Moma

Moma

11 augusti 2011 09:23

Jag håller med Gunsan, klart du ska visa upp din praktbalkong! Mina plantor däremot verkar ha tagit ut skilsmässa, spelar ingen roll hur mycket jag gullar, de ändrar inte färg eller behåller bladen på ändå!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

11 augusti 2011 09:42

Nämen! undrar vad de är missnöjda med då? Du kanske skulle ge dem lite av dina goda matrester?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards