kucke-li-lo

Alla inlägg den 27 april 2010

Av Li-Lo - 27 april 2010 21:15

skrivkurs material.

Den första kursen jag gick hette "Kom igång och skriv". Egentligen tyckte jag den var ROLIGARE, det var snabba puckar och att bara låta fantasin flöda fritt, ibland blev jag nästan rädd när jag såg vad som rann ur pennan ner på pappret. Vi fick en mening och så skulle vi fortsätta skriva på den i fem eller tio minuter till exempel.

 Så här kommer två såna snabb övningar:


Som den störste och vackraste av er alla, vill jag nu låta er alla små obetydliga innevånare i denna stack förstå innebörden av min storhet.

Jag är er Drottning! Utan mig är ni noll och intet. Utan mig kommer inget mer liv till er. Er uppgift är att följa min mintsa vink, tanke och önskan, förhoppningsvis innan jag hunnit uttala dem.

Ni ska se till att jag är mätt, att jag är lagom varm, att det är mjukt där jag ligger. Mina order ska uppfyllas av er, arbetare och drönare. Lyder ni mig kommer den stack att blomstra, växa och minnas av myror i hela världen.

Jag är er Drottning!


Som den minste och fulaste av oss alla vill jag nu ta farväl.

Hela livet har jag känt att ni inte förstår er på mig. Ni har inte sett annat än mitt extrema yttre, ni har aldrig försökt förstå vare sig mitt känsloliv elller mina tankar. Kvinnan i vårt liv har bara sett mig som en lustig bifigur, trots att jag ansträngt mig på alla upptänkliga sätt att vara henne till lags och försökt få henne att uppskatta mig för den jag egentligen är.


Till er, mina sex bröder, och till dig Snövit säger jag därför nu farväl!


Jaa, så där höll vi på det var poesi och det var barnlitteratur och haiku och allt möjligt. När jag tänker på den första gången...WOW jag var som speedad när jag klev ut därifrån, vilken kick det var!


Rekomenderas starkt till alla som gillar att leka med ord!


Sov gott




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards