kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 9 mars 2016

Läste en klok sak

Av Li-Lo - 9 mars 2016 14:25


Kärlek är inte vad du kan få, utan vad du kan ge.


Då insåg jag plötsligt klarare varför mitt äktenskap tog slut.

Det kändes helt enkelt inte som om det spelade någon roll vad jag gav.


För att kunna fortsätta ge, för att det ska kännas meningsfullt så behövs en reaktion hos mottagaren.

När jag inte längre kände att det jag gav verkade spela någon roll för honom, blev det liksom meningslöst.

Inte ens en negativ reaktion hade varit dålig, men när det bara kändes som jag gav ut i tomma luften utan mottagare, då blev det hopplöst helt enkelt.


Jag tycker om att ge.

Det är verkligen inte så att jag förväntar mig att någon ska kravla framför mina fötter och kyssa de fulingarna av tacksamhet.

(fast det gör ju inget förstås)


Att ge, omtanke, värme, service på jobbet, god mat, kärlek, tid.

Det gör mig glad, det får mig att må bra, det kan få mig att växa som människa.

Framför allt de gånger jag på något sätt upplever att min gåva upplevs som värdefull. Det är inte alltid viktigt, men i en längre relation behövs det för att hålla givandets glädje vid liv.


Framför allt när gåvan kommer från det innersta av mitt hjärta och avsedd för just den personen. För att hen ska förstå hur viktig den är för mig, för att visa att jag är beredd att göra saker jag inte gjort förut.

Men när mottagaren inte ens verkar uppfatta att den fått något.

När en sådan gåva inte väcker något, inte minsta lilla hos mottagaren. Då ger jag upp.





För övrigt hostar jag och mår allmänt förkylningsuselt utan att vara sjuk.


Jag har nyligen haft bland de bästa sammanhängande fyra dagarna i mitt liv. (Fast det är så privat att inte ens ni får veta, men de har bland annat verkligen innefattat rena motsatsen till det jag skriver om)


Jag jobbar och undrar varför det inte är sommar och semester snart.

Chilibebisar står på tillväxt och maten jag lagar är som vanligt helt enkelt underbart god!

Jag gör nya tester på Facebook och blir mer och mer övertygad om att de verkligen säger sanningen.


 


Därför funderar jag verkligen på att beställa upp dessa skor från USA!


  De verkar vara väl lämpade för min åldersgrupp!



                            Pussen då    !  






 
 
Ama de casa

Ama de casa

11 mars 2016 16:30

Att ge så mycket ut i "tomma intet" kan inte vara kul...

Men FB verkar verkligen vara ett ställe där man får veta sanningen :-) Gillar skorna! Jag är nog också 23... ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

14 mars 2016 09:09

Nää, det var inte kul och därför blev det ju som det blev...

Eller hur FB har BRA tester!
Försökte faktiskt beställa skorna i helgen, men krångligt verkar det, så vi får se om de dimper ner här eller inte!

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards