kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 19 mars 2015

Joodå, det är liv i tanten!

Av Li-Lo - 19 mars 2015 08:49



Men av någon anledning har blogglusten hållit sig på konstant låg nivå väldigt länge nu.

Dock finns det en läsare, som tydligen har uppenbara svårigheter att leva livet fullt ut ifall hon icke då och då får läsa lite här.

Jag är ingen svikare, tvärtom, mitt kinesiska tecken är HUND och finns det något trofastare än en sådan?

En hund hade jag hemma hos mig häromdagen, fast när man ser bilden på honom är det kanske lite svårt att förstå, att han faktiskt är riktigt gullig.


 

Rasen lär heta Bolonka. Det är min goa systerdotter som äger honom och hon fick minsann mat


 

när hon kom för att sova över innan hon for på hundutställning med det lilla knytet.


Senare den helgen var jag på kalas för att fira att ett annat litet knyte fått sitt namn, Hanna är född på nyårsdagen och är ännu ett syskonbarnbarn till mig. När jag kom, var mamman och pappan upptagna med att ordna kalaset, så jag tog med mig henne till en soffa och berättade ett och annat för henne om livet, vilket jag tror hon uppskattade?


    


Jag har fyllt år, för länge sen, då fick jag det här fina porslinet av Bortbosonen, som nu bor i sin nya fina lägenhet och trivs bra.

 

Storsonen, han har också fått ett eget boende, han började skolan i måndags och nu håller jag tummarna så hårt jag kan, att han ska orka igenom hela utbildningen till Kock/Kallskänka.



Jag fortsätter att skämma bort mig själv med goda frukostar, här en variant av Gasklocka, när jag gjort hålet med ett litet pepparkaksmått.


 

Min frissa fortsätter att skämma bort mig, med nya fräsiga frisyrer och färger, här fick jag lite lila slingor, fint!


 

Även om jag är bra på att unna mig själv saker, avstod jag från att lägga ut 39 kronor på denna fräsiga bikiniöverdel när jag var med bästa Lo på favoritbutiken Kina-Li.


 





Hon och jag ska i stället unna oss en Spaupplevelse nästa helg, vi ska åka till Nynäs Havsbad, strosa i frotté, få varsin liten ansiktsbehandling och äta en trerättersmiddag innan vi sussar sött i hotellsängen!


Oh jaa, såklart har jag chiliodling på gång

 




det här året ska inga jämrans plastskynken stoppa mig från att ha en underbar balkongsommar!


                Pussen    då !


 
 
Ama de casa

Ama de casa

19 mars 2015 19:09

Tack så jättemycket för livstecknet fina Lila-LiLo :-)

Haha! Älskar bilden på hunden - hoppas det gick bra på utställningen också :-)

Kram!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

19 mars 2015 19:14

Vad gör jag inte för världens bästa Ama :)

Jaa, jag fattar inte så mycket av det där med utställningar, men jag tror det gick okej i alla fall.

Kram och fortsatt trevlig resa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards