kucke-li-lo

Alla inlägg den 26 juni 2012

Av Li-Lo - 26 juni 2012 13:02


och plötsligt har vi firat midsommar ännu en gång.

Som vanligt har vi spenderat den på Lisö, hos bror och svägerska.

Vi har våra egna traditioner som utan problem ruckas på beroende på vilka som är där, och förstås vädret.

Jag tror att vi missade coronnespelandet förra året, men i år åkte bror min och jag på storstryk.

 

Detta trots att jag som vanligt hårt koncentrerade mig på att ha det rätta putet på baken.


 

(jag är övertygad om att detta är mycket avgörande, även i boule och kubb, mjuka knän och ut med rumpan)

Öbo-sonen hade sin egen stil


 


och och min medspelare tog det säkra före det osäkra.

 

När vi låg lika på slutet valde vi att göra det hela lite svårare genom att ta fram påsen med svägerskans gamla glasögon…

Eller nää, det blev inte bra! Men snyggt!?

 

Sen babblade vi lite och gav oss av till havet.


Jag BADADE!!!

Eller, njaa, jag kravlade mej ner till en klippa, gled ut i vattnet och simmade i olympisk hastighet de tre-fyra metrarna till stegen för att ta mig upp.

Men…..  Efteråt, en ljuvlig känsla i hela kroppen och en härlig stund då vi satt på bryggan, fortsatte vårt pladdrande och bara njöt av livet.

 


Kanske inte av utsikten hela tiden dock?

 

Grillade på kvällen och hann med två kubbmatcher också, den här gången vann tjejerna och det laget var ju jag med på!

Lördagens loppisar var ingen succé i år, hittade faktiskt ingenting att köpa.

Men pappa kom och sålde några tavlor och några gamla fiskespön och sen två vänner till som hade med sig massor av god mat som vi avnjöt tillsammans i en sen lunch.

 


Söndagen bjöd på ösregn ett par timmar, sen packade vi ihop, åkte till Nynäs och käkade på Rotundan i hamnen. Enkelt, gott och ett supertrevligt bemötande.


En liten ledig dag till igår, åkte till Barkarby med Öbosonen som firat hela midsommarn i Stockholm, vi köpte varsitt par väldigt snabba skor. billigt var det, men jag vet inte om det verkligen var värt att åka så långt kommunalt?


Idag sitter jag på arbetet och tänker en hel del på att jag snart bara har sju dagar kvar att jobba innan jag ska vara ledig i en månad.

Den tanken är behaglig.


                              Pussen då     !





Av Li-Lo - 26 juni 2012 08:46

har jag varit ett par dagar.

Medan ni väntar på min midsommarrapportering kan ni väl passa på att juta av Mambo-sonens senaste alster.

Det är som vanligt han som skött kamera och redigering, och kompisen som gjort musiken!



Och som vanligt är modern stolt som en tupp över vad de åstadkommer!


                                Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards