kucke-li-lo

Alla inlägg den 27 juni 2011

Av Li-Lo - 27 juni 2011 21:13

som jag ärvt av min svägerska som ärvt den av Moster Sally i Hudiksvall.

  Den hänger redan i köket och förgyller min tillvaro!


Jag fick två fina burkar   och en snippa snipa också


    !


Men fisken är allt finast, den är så sjukt knasig att jag genast ville ha den


Pussen då   !


Av Li-Lo - 27 juni 2011 15:45


Kände knappt igen ungarna mina efter två nätter på annan ort.

De hade till och med blivit fler!


            

De här små rackarna var helt nya för mamma, men självklart välkomna de också.            



Lätt är det inte att tukta och fostra småttingar, en del har gått åt under åren. Vissa har fått flytta till andra familjer och jag har själv tagit hand om och fått det att gå bra för sådana som ingen annat velat ha eller kunnat få fason på.


Men det känns som ett väldigt bra samspel mellan mig och småttingarna i år. Sommaren kommer troligen att bjuda på mycket chil(l)i?


En annan sak som går fort är ju tiden.


Men är det något som retar mig till vansinne varje år är det ”Nu vänder det idioterna”…

Det är mycket möjligt att dagarna blir lite, lite kortare och att det så småningom blir mörkare och kallare, men för i helskotta, varför inte bara njuta av den dagen och tiden som är?


Sommaren för mig, varar i bästa fall långt in i september, så snälla ”Nu vänder det…” Behåll denna idiotiska sanning med modifikation för er själva, tack!


PS


Jag skuttade inte runt en endaste stång, tog inte en endaste nubbe, drömde inte om sju sorters blommor.

Sill det åt jag, jordgubbar avnjöts, skrattade gjorde vi.

    


Havet badade jag själv i, samt tittade när solen förberedde sig för sitt aftonbad däruti.  


På loppis köpte jag gamla Agent X9 och av min svägerska fick jag en vacker tavla hon ärvt.

Endera dagen ska jag fota den, för jag vill verkligen inte att ni ska leva era liv utan att ha fått njuta av denna!


Jag är nöjd!


                            Pussen då   !


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards