kucke-li-lo

Alla inlägg den 20 september 2010

Av Li-Lo - 20 september 2010 14:35

inte alls bra, att valet fick detta utfall.


Att personer som är  trångsynta, oempatiska och fientligt inställda till medborgare med annan kultur och religion, av annat ursprung, ska ta plats i vår riksdag är obehagligt.


  



Jag tycker om vårt land och är glad över att ha fått växa upp här.

Stolt över det har jag nog inte varit, men ändå gillat det.

Nu...jag skäms, jag tycker det är pinsamt att veta att mina landsmän har dessa åsikter. Att underbara, kärleksfulla, varma, empatiska människor som till exempel min man och hans familj ska ses som ett hot mot vårt land, känns inte bara obehagligt utan också totalt obegripligt.


Det enda som känns lite bra, är att min närmiljö inte har dessa åsikter, varken mina vänner eller mina arbetskamrater, inte heller de flesta som bor i min förort.


Skåne däremot, fy hondan! Det får ligga hur nära kontinenten det vill, ha hur mycket bättre klimat det vill och vara hur vackert och pittoreskt det bara orkar. Dit tänker jag inte flytta  !


Pussen då

En bra länk!


http://fridholm.net/2010/07/14/veckans-bloggdebatt-sverigedemokraterna/

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards