kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 22 februari 2016

Helger

Av Li-Lo - 22 februari 2016 12:46

     

de är fanimej snabba de små rackarna.

Innan man hunnit säga flasklock, varför man nu skulle komma på att använda ett sånt ord, vad fasen är det? Flaskor har väl ändå kork och inte lock? Även om de nu hade lock, hur ofta skulle man ha anledning att tala om dem?

Nåväl, försvinner gör de i alla fall.


Jag tillbringade lördagen med shopping.

Det är inte min favoritgren och den här gången var det inte ens till mig själv! Exmaken ska snart åka till hemlandet. Han har ju en dotter där och självklart vill hon ha kläder från Europa. Jag har fått en kasse jättefina kläder av en snäll bekant, men det skulle även köpas lite underkläder och kanske tyckte han det var lite genant, så jag följde med som smakråd och hjälp.

Jag var inte helt säker på att vi skulle hålla sams hela tiden, men det gick faktiskt bra. Kanske för att vi valde stans bästa shoppingställe. Jaa alltså om man inte gillar att trängas så är det faktiskt här





Därifrån åkte jag till Fadern.

94 är många år att ha levat, det har hänt mycket och att han inte håller reda på allt det är väl inte så konstigt, men kan vara rätt jobbigt ibland.

Vi handlade tillsammans och som vanligt stannar han framför olika livsmedel och frågar: Det här? Vad är det för någonting och vad har man det till? Det kan vara allt från crème fraiche till zucchini


 



och jag kör med mina standardsvar: Det är mat, man äter den, men jag tror inte du tycker om det/kan tugga det/det är väldigt omständigt att laga till. Samtidigt tycker jag det är lite härligt att han är nyfiken, men det är inte helt lätt att förklara och jag har inte alltid tålamod heller…


Lagade lite mat och torkade av lite här och där som vanligt. Han gillar när jag gör en liten fruktsallad, speciellt som jag alltid häller på en liten skvätt alkohol för att få den lite mysigare i smaken!

Då äter han den med sin dagliga skål glass, jag tror inte jag kan minnas en dag då han inte ätit glass!


En stilla hemmakväll på den dagen var inte helt fel.

Igår tränade jag vid lunch, det känns faktiskt ganska härligt att jag vågar ta i lite nu. Alltså att det märks att jag har hållit på ett par månader. Det är fortfarande inte vad jag vill kalla roligt, men jag står ut!


På eftermiddagen hälsade jag på en vän några timmar. Hembakad semla!!!!

Å sen, när jag åkte hem! Då såg jag en räv som raskade över isen, isen som var på vägen visserligen, men åh så glad jag blev, tror inte jag sett en räv på 20 år!


 

Och sen såg jag något jag tamejtusan aldrig sett förr.

Den här sortens hund, alltså den som mina älskade söner påstår att jag påminner om.


 


Den skuttade, hoppade ystert säkert 30-40 centimeter upp i luften!

Egentligen är det kanske en konstig sak att bli jätte upprymd över, men jaa, det blev jag J


Nu är det jobba på som vanligt. De snälla, de glada, de dryyga, de knepiga har fått vila under helgen, eller är det jag som fått vila från dem? Troligen är det så, det finns ju dygnetrunt öppna växlar de kan roa sig med när inte vi är här.


                      Pussen då   !







 
 
Fatou

Fatou

22 februari 2016 13:11

Ja, varför går helgerna så snabbt? Och varför har vi en massa konstiga uttryck som flasklock, som vi inte ens förstår? Varför är det så svårt att hålla sams med sitt ex och varför ser vi inte rävar oftare? Frågorna är många och svaren då. Nåja, måndag och nya tag. Typ... 😉

http://Fatou.se

Li-Lo

22 februari 2016 13:18

Varför, varför varför :)
Faktiskt håller vi sams rätt bra, men shoppíng är ju verkligen något som kan föra vem som helst galen.

Varför hoppar såna hundar så lite?

Kram

 
Ama de casa

Ama de casa

22 februari 2016 18:39

Låter som om du har haft fullt upp hela helgen - inte konstigt att dom går fort! :-)

Rävar är så himla fina. Fast dom där hundarna är jag mindre impad över... :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

23 februari 2016 09:17

Fullt upp med att försöka få tid till helgvila!!!

Alltså att se den hoppa...Det var såååå oväntat :)

Kramkram

 
Ingen bild

Mikaela

22 februari 2016 22:13

Tiden går fort när man har roligt men det är väl värt priset jämfört med tvärt om. Räv såg jag på våran gård för några år sedan, så fin att jag valde att bara stå och titta i stället för att gräva fram en kamera. Vissa bilder är finare i minnet. Såg nyss på tv att äldres minne och nåt mer som jag glömt förbättras av dataspel så du får väl introducera det för fadern. Kanske skulle jag också behöva det :)Snart är det helg och lite längre dagar. Kram

Li-Lo

23 februari 2016 09:15

Tjaa, som han har brottats med att lära sig sin jätteenkla telefon tror jag inte att dataspel är något jag tänker kämpa med!

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards