kucke-li-lo

Alla inlägg den 21 maj 2015

Av Li-Lo - 21 maj 2015 12:34



(eller väck inte den björn som sover)
Om jag bara varit klok nog att ta till mig det ordspråket!


I min ungdom, då jag arbetade som postiljon i det kungliga postverket, var det tidiga mornar som gällde.  06.00 förväntades jag infinna mig på arbetet. Helst pigg och rask därtill.


Men som sagt.

Jag var ung.
Det var faktiskt inte alltid mina nattliga aktiviteter präglades av välbehövlig vila.


Alltså kunde jag vara ini döden trött när min jättemoderna väckarklocka började väsnas.
(den var vidrigt senapsgul och ändrade klockslag genom att det ganska högljutt fälldes ner nya siffror, ungefär som såna där poängtavlor man ser ibland)

 
Jag hade även en vanlig uppdragbar typ som slamrade högljutt.
Men tydligen visste mitt undermedvetna helt klart att jag inte alltid var färdigsoven.


Då kom den, likt de brev jag senare förväntades dela ut.
Drömmen.
Stackars trötta lilla LiLo drömde att hon ägde väckerianordningar som var helt omöjliga att få tyst på.
Jag drömde massor av olika varianter.


Att jag la dem under gigantiska berg av kuddar.


 

Att jag slängde dem i djupa vatten
De plockades isär intill det inte fanns en endaste del som satt ihop med någon annan.
Yxor och hammare bankade på dem tills de splittrades i molekyler.


 


Otroligt stressande drömmar.
Men se det brydde sig inte min hjärna om. Den tyckte jag att skulle sova, även om sömnen under sådana omständigheter knappast är av det vederkvickande slaget.


Sen tog de drömmarna slut, jag har inte drömt så på flera, flera år. Skönt!


Igår var det sent i säng, välbehövlig vila fick stå tillbaka för trevligare saker.

Dum som jag kan vara, berättar jag om denna dröm innan jag till slut kommer i säng.


Och alltså, jaa i morse hälsade den på igen, fast i modern form!

 


Hur jag än drog, petade, tryckte på min mobilskärm fick jag inte tyst på eländet.

Rensade appar och plockade ur batteri.

Ändå lät det!


Så kan det gå, sa kärringen och kände sig modern och uppdaterad (i alla fall i drömmanas värld!)



                            Pussen då   !





Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards