kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 2 april 2015

Lyxliv och beröm

Av Li-Lo - 2 april 2015 11:02



Jag har minsann haft det bra jag!


Med bästa Lo har jag varit på Nynäs Havsbad.

På det egna rummet avnjöt vi en välsmakande romdrink

 



efter vi tagit oss en liten promenad och avnjutit de vackra omgivningarna.


     

Sedan lögade vi oss i olika bassänger inom-och utomhus.

I den lilla inomhus, kunde jag faktiskt göra en liten mini-bomb då vi ett tag var ensamma där.


Bastade med havsutsikt och tog igen oss med en öl i mjuka fåtöljer. Vi fick våra nyllen och axlar masserade och insmorda med väldoftande smörjor.


Sen var det dags för en trerättersmiddag. Eftersom jag i vanliga fall sällan äter så sent som vid 21-tiden fanns det baske mig ingen tid för att fotografera mat, den skulle i truten så fort som möjligt.

Inte förrän vi fick in denna mellanefterrätt blev tid att fota.


 



De hade misslyckats med första försöket till varm chokladkaka, så vi blev tröstade på detta vis. De pralinerna liksom rann i munnen och fyllde hela huvet med gott.

Även lite olika glas fylldes med olika drycker då och då.


 

Tanterna var helt slut efter allt lögande, bastande och masserande, samt proppmätta. Därför blev det inget vilt och ystert nattliv, utan snarare ett näpet unisont snarkade i det fina rummet.


Hotellfrukost, man kan väl säga att även en sån är trerätters? I alla fall när det är jag som äter den…


Traskade till pendeltåget och även om det var lite förvirring med det lokala tidssystemet


 


kom vi därifrån till slut.

En härlig helg med min fina vän!


Vän vill jag kanske inte kalla min tandläkare, men att komma in i hans VÄN - trum, är alltid spännande, man vet aldrig vilka nya maskiner han ställt dit sen sist.


   

De här två kände jag inte igen, jag hade varken någon tioöring eller enkrona tyvärr, jag kände mig annars väldigt intresserad av just innehållet i enkronasapparaten!


Jag fick ännu en gång beröm för mina rena tänder och snäll som han är, skickar han hem räkningen, så jag kunde traska därifrån nöjd och glad med berömmet klingande i öronen.


Nu ska jag snart sätta fart med påskeriet, vad nu det ska innehålla förutom fyra dagar utan väckarklocka, vilket egentligen är festligt nog för mig.


Puss     i Påsk då   !



 
 
Ingen bild

susanne

2 april 2015 17:37

Härligt både det ena o andra! En riktigt Glad Påsk på Dig! Pöössss

Li-Lo

2 april 2015 18:59

Verkligen härligt :)
Glad Påskapuss

 
Ama de casa

Ama de casa

3 april 2015 09:38

Åh vilken härlig lyx ni unnade er! Underbart :-)

Ungefär sådär som tiden visar där känner jag mig just nu. Dessutom är inte våra hemmaklockor "sommartidade" så det råder viss förvirring just nu... ;-)

Glad Påsk och påskkramar till dig, finaste LiLo!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

3 april 2015 11:24

Jaa, ibland händer det! Att man sätter alla andras behov åt sidan och bara ger sig själv tid och omtanke och det ska man verkligen få göra utan minsta dåligt samvete!

Ha en underbar påsk, med eller utan sommartid :)

Påakapuss och kram

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

4 april 2015 09:20

Ja havsbadet är fint, och god mat har de också!
Där går jag förbi med hundarna lite då och då, på den vackra lilla strandpromenaden..
Glad påsk på dej!

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Li-Lo

4 april 2015 10:16

Allting var fint!
Jag tänkte på dej när vi gick vägen från pendeln och undrade om det var din båt jag såg..

Glad påsk på dej med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards