kucke-li-lo

Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av Li-Lo - 22 oktober 2014 11:18


Det gör det ju.
Faktiskt allt möjligt.


På ena sidan av min lägenhet, kan man numera …

Öppna fönster!!


 

Det känns som en rent ofattbar lyx!

Även om det under dagtid marscherar jobbarkillegubbar fram och tillbaka utanför, så är det en underbar känsla, att kunna byta ut gammal luft, som jag haft därinne sen i juli, mot frisk härlig höstluft.


Det är också roligare att laga mat, och mat är roligare att äta tillsammans, så det hänger folk vid matbordet lite då och då, alltsomoftast.


 

Här har vi Stor-sonen med en av sina bästa vänner, de är lika gulliga tillsammans som när de var i 4-5 årsåldern, delar glädje och sorg!


En annan dag kom en av mina veggo-vänner, jag lagade en indiskinspirerad middag, med härliga smaker, dofter och färger.


 



Jag har städat en del, sen de började närma sig att bli klara med fasadjobbet.


I kylen hittade jag en jättelång, helt bortglömd marsipancigarr från Bräutigams fabrik, som ligger nära där min släkt bor på Västkusten.


 

En annan dag, samlade jag ihop och gjorde ren de läsglasögon jag råkade hitta lite här och där, de hamnade sen i ett uppsamlingsheat på bordet…


 


Det gäller att samla på sig, för syns skull!



Ont i ändalykten har jag fortfarande, men annars är det prima liv. Stor-sonen är som han ska (ja, ni fattar, ni som hängt med ett tag)


Bortbo-sonen har fattat beslut som inte visade sig vara så bra, men sakta men säkert reder det ut sig det också.


På det stora hela, tänker jag att det ska bli ett bra avslut på det här året, det började prima, jag var full av optimism om ni minns?


Sen kan jag nog tycka ett det blev en ganska rejäl dipp och det har varit tungt av olika skäl ganska länge ett tag.


Men nu, friska vindar, nya tag och jävlaranamma – nu kör vi så det ryker året ut!! 

(eller i alla fall har lite lagom hopp om framtiden?)


                                  Pussen då    !





Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards