kucke-li-lo

Alla inlägg den 9 september 2014

Av Li-Lo - 9 september 2014 12:53


I fredags var jag hos sjukgymnasten, den här gången testade hon detta.


 

Och jag måste säga, att det verkar funka bra. Som en trevlig bieffekt har även min konstant eländiga fot känts bättre sedan dess, men jag fick även huvudvärk som en mindre trevlig sådan.


Jo just det, jag skulle strosa lite, då jag var lite tidig till sjukgymnasten. Passerade en bänk, där jag såg en person jag kände igen till utseendet, då jag just läst en bok hon skrivit.


 

Den boken berörde mig mycket och jag kände att jag ville tala om det för henne, så jag gick fram och talade om det. Vi hade en kort, men nära och varm pratstund som avslutades med en kram, kändes fint!


Ibland är det underbart att våga saker.

Min Bortbo-son, jaa han har vågat ett jättesprång.


För att kunna ägna sig åt det som gör honom glad, det han mår bra av och trivs med har han sagt upp ett fast jobb.

Det har inte varit ett lätt beslut och han har velat hit och dit, men jag har stöttat honom och tycker han valt rätt.

Nu kan han filma så det står härliga till och de har många stora och spännande saker på gång.


Själv vågade jag detta språng i helgen, joo, det är minsann LiLo som klättrar på badstegen, brodern solar, men hoppade i han också till sist.


 

En trevlig helg har jag haft, hos bror och svägerska på deras lantställe.


 


Vi slurpade i oss kräftor på fredagen, första för mig i år, men tänk, jag tycker faktiskt inte alls så mycket om dem längre!


Jag fick även chansen att plocka lite chili, en del av mina bortadopterade plantor bor där på verandan och några i grannens växthus.


 


Ljuvligt att återse de små liven!

Såna här goda drinkar fick vi på lördagen av mig, innan vi grillade och njöt av att kunna sitta ute ännu en kväll.


 

Campari och apelsinjuice, vackert och gott!


På söndagen passade svägerskan och jag på att förlusta oss ännu lite till: Sorunda skördemarknad!

Där köpte vi nyupptagen potatis, nybakt börd och nyslungad honung, samt möljade i oss varsin varmkorv med bröd.

En härlig helg på det stora hela och som grädde på det moset, tog jag en ledig dag igår, som jag bara skrotade bort på ingenting, så himla skönt!



                          Pussen då   !








Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards