kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 23 juli 2014

Det finns dagar

Av Li-Lo - 23 juli 2014 09:05


Som i sin vanlighet och enkelhet, ändå känns speciella.

En sådan dag har jag idag.


 Sista arbetsdagen innan semestern!


Den känns just nu outhärdligt lång, seg som bara den, men ändå full av sånt där bubbelbrus som en del bubbelgum innehåller.

Jag ska vara ledig i fyra veckor och trots dom förbannade helvetes jävla jobbarkillegubbarna ser jag fram emot det.


Jobbarkillegubbarna vi fått på halsen, de är inte som andra jobbarkillegubbar dom inte.

 Inte har man väl nånsin hört talas om att de jobbar mer än åtta timmar om dagen?

Att de börjar före sju och är kvar till sex-sju på kvällen? Att de inte ens har vett att gå hem efter lunch på fredagen?


Men…

Jag tycker ändå lite, lite om dem, för nu när de hängt upp det blå nätet runt mitt hus, kan jag inte annat än bli lite varm av hålet i detta nät som är precis utanför min balkong!


 



Kan det vara ett kontaktförsök?


Ännu kan jag gå ut på balkongen och det är väl tur det i denna värmebölja. Visserligen finns där en del av en byggnadsställning, men man kan sitta i ett hörn. Vilket jag och Moma gjorde i fredags, efter att ha mumsat i oss rester till middag, tog vi en gófika därute.


 


Förra helgen hade jag en SF-helg.


Inte SF som i Science Fiction utan SF som i Släkt Fritt, vilket just nu kändes som nästan samma sak. Vi träffas en hel del i vanliga fall, men nu har det blivit än mer (och nästan lite för mycket..)på grund av mammas död.


Men den här helgen tog Schweizerbrodern och hans fru med sig Fadern till Värmland. De var borta i nästan fyra dagar. De umgicks med svenskar, holländare och annat folk som besökte en konstutställning som ordnats för att fira 400 år av diplomatiska förbindelser mellan Sverige och Holland och som en bekant till familjen varit ansvarig för.


De har ett sommarhus i Värmland och känner väl till trakterna. Så de tog med sig fadern till en bastu, långt in i skogen vid en sjö. Han badade bastu, tog sen och knallade rakt ut i sjön som sig bör efter bastu i bara mässingen och med rullatorn som stöd!

På vägen upp ur vattnet tappade han dock balansen och föll omkull. Men nää, det tycks inte alls ha varit så traumatiskt för honom…



Till hans undsättning rusade genast någon, även den i bara mässingen och jag har förstått att Fadern inte alls tyckte det var plågsamt eller genant att detta var en kvinna med nakna, mjuka bröst som trycktes mot honom!


Sicken gammal spjuver va?


                                          Pussen då    !


PS, min smartphone dog häromdagen, så nu när jag snart reser bort, kan jag troligen varken läsa bloggar eller göra inlägg på ett tag....

inte fota heller, sjukt jobbigt faktiskt när man är van....







 
 
Ama de casa

Ama de casa

23 juli 2014 09:57

Naaw... Vilket fint hjärta dom gett dig där på balkongen! Helt klart en invit :-)

Haha! Pappsen är allt en liten luring han - tuff karl! :-)

Det kan faktiskt vara lite skönt med en påtvingad bloggsemester emellanåt. Men utan kamera? GAAAHHH!!!
Har du ingen "vanlig" kamera som kan rycka in?

Kram och ha en riktigt sköööön semester! <3

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

23 juli 2014 10:15

Eller hur, så klart det är en kärleksförklaring, da har väl skymtat denna vackra kropp trots alla ned- och fördragna gardiner när jag trott jag kunnat smita osedd från duschen :)
Jaa, den gubben...

Jo, faktiskt tog jag bilden på hjärtat med min vanliga kamera.

Kramkram och jaa, det tänker jag ha!

 
Ingen bild

Mikaela

23 juli 2014 20:09

Mitt huvud har redan åkt bort, för överhettat för att formulera kommentarer men trodde du fick låna en lur. Hur länge skall du vara borta/utan mobil? Jag har en Samsung galaxy 2, tror jag den heter som jag inte använder så ofta. Du kan ta den ett tag om du vill. Behöver få tillbaka den senast 7/8. Vill ju inte att allmänheten skall gå miste om dina upplevelser och tankar. Semesterkram och ha det njutbart.

Li-Lo

24 juli 2014 19:45

Men åååh, det ser jag nu och är upptagen i morron och åker på lördag :(

Men jag tror att jag kanske har en annan på gång, hoppas!

Den är skickad på extern service, kan väl ta hur lång tid som helst antar jag :(


Vi hörs, kramkram

 
Hanna

Hanna

24 juli 2014 18:40

Haha, lite SF måste man ha ibland, ungefär som ha FF som ung. Skönt att få vara själv utan familj eller släkt ibland!

Mysigt att de flörtar lite med dig, jobbargubbarna ;)!

Kramar

http://tankarofhanna.wordpress.com

Li-Lo

24 juli 2014 19:43

Jaa, det var härligt!
Mysigt? jag skulle säga att det är tur för dem, annars skulle jag nog springa ut och döda dem, sånt jävla liv som de för 06.30 - 20.00 minst...

Kramkram

 
Moma

Moma

25 juli 2014 09:39

Idag är min sista semesterdag, men det känns helt okej, till och med lite bra med tanke på allt nytt som stundar!

Alltså Fadern, jag tycker gott och väl han kunde ta och adoptera mig, säkert inte någon som skulle märka av mig bland alla de andra Billingarna!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

25 juli 2014 10:09

Ja, du har ju spännande dagar föröver. Själv far jag iväg lite, men vi ses när jag är hemma så du kan koka lite sorrel/wonjo!

Jaa, du kanske skulle sticka upp lite, då vi andra är rätt korta, men det märks nog bara i början, sen vänjer vi oss nog :)

Kramkram

 
Moma

Moma

30 juli 2014 20:41

Hahaha, "sticka upp lite", jo, det är ju lite så jag jobbar! Puss på're och hoppas du har det fint vid havet!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

31 juli 2014 12:29

Jag har det faktiskt prima :)

 
Hörni

Hörni

31 juli 2014 22:33

Hahaha, klart pappsen inte hade något emot en sån sak. :)
Hoppas att du har en helt underbar semester!

http://horni.blogg.se

Li-Lo

5 augusti 2014 22:00

Nä, han tyckte det var riktigt trevligt :)
Hemm från 10 dagar med bad, umgänge, bad, en liten sväng till Bornholm, lite mer bad, mat, umgänge och bad

Här hemma har det stått stängt och går bara att släppa in luft från ena sidan, varmt och klibbigt så det räcker och blir över..

 
Ama de casa

Ama de casa

12 augusti 2014 08:57

Men hallå??? Ett litet livstecken och några bilder skulle inte sitta fel?
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

12 augusti 2014 10:50

Det kommer....kanske ;)

Kramkram

 
Moma

Moma

18 augusti 2014 21:51

Håller med Ama!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

18 augusti 2014 22:04

Hahaha! Helt tappat bloggfarten, erkänner!

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards