kucke-li-lo

Alla inlägg den 23 juli 2014

Av Li-Lo - 23 juli 2014 09:05


Som i sin vanlighet och enkelhet, ändå känns speciella.

En sådan dag har jag idag.


 Sista arbetsdagen innan semestern!


Den känns just nu outhärdligt lång, seg som bara den, men ändå full av sånt där bubbelbrus som en del bubbelgum innehåller.

Jag ska vara ledig i fyra veckor och trots dom förbannade helvetes jävla jobbarkillegubbarna ser jag fram emot det.


Jobbarkillegubbarna vi fått på halsen, de är inte som andra jobbarkillegubbar dom inte.

 Inte har man väl nånsin hört talas om att de jobbar mer än åtta timmar om dagen?

Att de börjar före sju och är kvar till sex-sju på kvällen? Att de inte ens har vett att gå hem efter lunch på fredagen?


Men…

Jag tycker ändå lite, lite om dem, för nu när de hängt upp det blå nätet runt mitt hus, kan jag inte annat än bli lite varm av hålet i detta nät som är precis utanför min balkong!


 



Kan det vara ett kontaktförsök?


Ännu kan jag gå ut på balkongen och det är väl tur det i denna värmebölja. Visserligen finns där en del av en byggnadsställning, men man kan sitta i ett hörn. Vilket jag och Moma gjorde i fredags, efter att ha mumsat i oss rester till middag, tog vi en gófika därute.


 


Förra helgen hade jag en SF-helg.


Inte SF som i Science Fiction utan SF som i Släkt Fritt, vilket just nu kändes som nästan samma sak. Vi träffas en hel del i vanliga fall, men nu har det blivit än mer (och nästan lite för mycket..)på grund av mammas död.


Men den här helgen tog Schweizerbrodern och hans fru med sig Fadern till Värmland. De var borta i nästan fyra dagar. De umgicks med svenskar, holländare och annat folk som besökte en konstutställning som ordnats för att fira 400 år av diplomatiska förbindelser mellan Sverige och Holland och som en bekant till familjen varit ansvarig för.


De har ett sommarhus i Värmland och känner väl till trakterna. Så de tog med sig fadern till en bastu, långt in i skogen vid en sjö. Han badade bastu, tog sen och knallade rakt ut i sjön som sig bör efter bastu i bara mässingen och med rullatorn som stöd!

På vägen upp ur vattnet tappade han dock balansen och föll omkull. Men nää, det tycks inte alls ha varit så traumatiskt för honom…



Till hans undsättning rusade genast någon, även den i bara mässingen och jag har förstått att Fadern inte alls tyckte det var plågsamt eller genant att detta var en kvinna med nakna, mjuka bröst som trycktes mot honom!


Sicken gammal spjuver va?


                                          Pussen då    !


PS, min smartphone dog häromdagen, så nu när jag snart reser bort, kan jag troligen varken läsa bloggar eller göra inlägg på ett tag....

inte fota heller, sjukt jobbigt faktiskt när man är van....







Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards