kucke-li-lo

Alla inlägg den 17 juli 2014

Av Li-Lo - 17 juli 2014 09:43


Alltså såna som får mig att skratta inombords eller kanske till och med högt, även om jag är ensam.


Inte särskilt snälla saker kanske, men vad ska jag göra åt det? Innerst inne kanske jag är en liten elak jäkel?


Lastbilar som fastnar under broar. (alltså så länge det inte blir allvarliga personskador)


 

Ingen aning om varför, men jag tycker verkligen det är roligt. Kanske för att det är nån slags obotlig optimism och eller rebellisk tanke i det hela?


”Jajaja, det STÅR ju att det inte ska gå, men jag tror det ska funka i alla fall. Jag gasar helt enkelt på lite extra så ska dom få se. Jag böjer mig inte för överheten jag inte!”


En annan sak är inte heller är så himla snäll?


 Men det är när någon reser sig i god tid på tunnelbanan, ställer sig bestämt med näsan åt det dörrparet som jag säkert vet inte kommer öppnas, eftersom perrongen ligger på andra sidan vid nästa station. Då ler jag elakt i mjugg och skrockar inombords…


Sen är det favoriternas favorit!

Fantasifulla översättningar, ni vet i instruktionsböcker och på förpackningar.

Ju konstigare desto bättre, alltså när det är helt obegripligt blir det askul!

På favoritbutiken Kina Li köpte jag och bästa Lo, varsitt paket av dessa våtservetter.


 


Vad menar dom?

Som en tjock höstkänsla? och hur vet de säkert att de är de våtaste?


Mer spännande blir det när man vänder på den lilla påsen, i den rosa rutan…


 

Varför ska man lägga undan bebisar?

Vad är det man inte kan röra?

Men allra mest undrar man ju över uppmaningen:


Undvik att äta bebisar!


Hur kom de fram till att detta är ett problem man bör uppmärksamma?

Och just i samband med att använda våtservetter?

Är det någon i våtservettsfabriken som olovligen torkat sig om truten med dessa efter att ha mumsat i sig en bebis?

Är det giftigt att äta bebisar? Eller vill de bara helt enkelt påminna oss om att det inte är lämpligt överhuvudtaget?


Jag blir verkligen inte klok på det hela, men blir glad av att äga dessa servetter   


                          Pussen då  !

En riktigt våt en, fast inte som en ovan nämnd servett...







Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards