kucke-li-lo

Alla inlägg den 9 juni 2014

Av Li-Lo - 9 juni 2014 20:33


Livet fortsätter.

Det händer både bra och mindre bra saker även nu.


Alla varma tankar, ord och handlingar har varit fantastiska och jag är så tacksam för allt stöd jag fått på olika sätt.

Att ha underbara vänner, släktingar och bekanta, det är verkligen guld värt.


Men som sagt, nu fortsätter det, saker händer och livet fortsätter för mig och alla andra.


I fredags struntade jag i att vifta med flaggor (i år igen) och valde i stället att gå på namngivningskalas för denna lilla söta jänta.


 


Hennes farmor och jag har varit kompisar sen tonåren och jag blev utnämnd till nästan/extra farmor!

Jag tycker det så skönt att veta att man kan betyda mycket även för såna man inte har blodsband till, familj kan vara så mycket mer än det.


Det kändes extra bra att kalaset var på en bakgård på Söder.

Faktiskt samma gård som min mamma en gång bott på, fast i helt andra ändan av den.

En fin avkoppling och härligt umgänge med bra personer.


Jag har även tillbringat tid med Pappa, såklart.


Igår, ja då skulle jag ge mig ut och cykla, stoppade badkläder i väskan för säkerhets skull. Men jag hann inte så långt innan Bortbo-sonen ringde och frågade om jag kunde tänka mig att laga lunch till idag, åt filteamet och artisten med sällskap. Mat som skulle kunna ätas kall, för ungefär 10 personer.


Självklart vred jag på styret och for hem. Fyra timmar senare, hade jag fått till en matig sallad med quinoa, matvete, mycket grönsaker.


 

Till det stekte jag kycklingfiléer och skar upp. Jag blandade tonfisk med hackad chili och rödlök för de som inte äter kött. Två olika såser en krämig med curry och en illgrön en med lite sting i.


Jag har fått veta nu, att alla uppskattade maten och att de gärna anlitar min "catering" igen!


Å vet ni vad jag fick göra sen då????


 


Jupp! Årets första dopp (i Sverige)! 18 grader var det, helt enkelt ljuvligt, underbart och ÄNTLIGEN!


Sen blev det måndag morgon och dags att jobba. Jobba är okej, att behöva gå på möööööten är det inte.

Jag fattar sällan meningen med alla dessa möten, samverkan, bubblor och nya olika ”modeller” vi ska jobba efter, i mina öron mest blaha och bladder.

Men jag gjorde anteckningar i alla fall…


 


                          Pussen då   !


Jag kan inte bara teckna vackert, jag kan ju skriva annat än bloggeri också.  Joorå, jag är som Lotta på Bråkmakargatan "jag kan nästan allting faktiskt! :)


Och som bevis på det, bjuder jag på en "dikt"


Om du vill ha mig får du ta mig:


Som jag är.

På en promenad.

Före frukost.


På allvar.

Mitt i natten.

Med en nypa salt.


Hel och hållen.

På soffan.


På orden.

Ner på jorden.

Kanske rent av på bordet


Men tar du mig för given.

Blir det sista gången du tar mig.

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards