kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 8 april 2014

Hur man än vänder sig har korven en ända både där bak och fram.

Av Li-Lo - 8 april 2014 19:40


Men ändå, kanske är det inte ens ändan som är det viktiga?


Alltså jag menar, det finns ju en mitt, ett skinn och ett innehåll också, allt beror ju på hur man upplever det, vad man söker i korven och vem som äter den.


Jag vill alltså ha sagt att det finns olika aspekter på allt här i livet!


Just nu kämpar jag sedan drygt tre veckor med att inte röka.

 


Eller, nää, jag har faktiskt inte tyckt att det varit speciellt svårt den här gången.  Månaderna innan, hade jag bara tyckt att det var mindre ”gott” mest hela tiden.

Jag saknar ovanan emellanåt, men tar mig igenom det utan större problem.


Men!

 

En av orsakerna till att jag ville lägga av, är att jag inte gillar att jag tappat min starka grundkondis, jag haft hela livet. Alltså den negativa påverkan det har på hjärtats funktioner.


Men!

 

Nu i dagarna har varenda tidning haft artiklar om hur farligt det är för hjärtat med dålig sömn.


Jag som alltid, hela livet, trots eländen, sorger och bedrövelser kunnat sova, som ett näpet spädbarn


 


– vaknar nu var och varannan natt, efter ett par timmars sömn, vrider och vänder på mig timme ut och timme in, utan att somna om.

Inte för att jag tänker låta lite förlorad sömn få mig att ge upp mitt rökfria liv,men ändå!


Sen har jag tänkt på en helt annan sak.


Jag har ju levt ganska mycket som enastående, har haft två längre förhållanden och ett och annat kortare.


Jag kan verkligen vara extremt avundsjuk på de som fått chansen att uppleva den djupa och innerliga kärleken, när man ”växer ihop” och verkligen lär känna varandra och delar livet i vått och torrt.


Men!


De senaste dagarna har jag tänkt på en sak, som jag (till skillnad mot den som lever i ett förhållande) har möjlighet till fortfarande, utan att såra någon eller avsluta något värdefullt.


Jag har många gånger fått njuta av att vara nyförälskad, kär och galen, känna mig helt förvirrad, bortkollrad.


 

Flina som en fåne helt utan anledning, se mig själv i spegeln och förvånas över hur mina ögon gnistrar och att mina skrattgropar syns varenda gång jag tittar efter.


Eftersom jag lätt hamnar i det tillståndet, vet jag att det känns precis lika underbart, spännande, jätteläskigt, fantastiskt och oroligt som när jag var en finnig tonårsjänta!




Inte på något sätt vill jag påstå att det ena är bättre än det andra, men roligt är det i alla fall, att fortfarande kunna vara:

                


  Kär, galen och lättantändlig   !





                                         Pussen då   !




 
 
Ama de casa

Ama de casa

9 april 2014 09:35

Duktiga du! Tre veckor - keep it up! :-)

Sömnlösheten tror jag kan bero på att kroppen håller på att avgifta sig. Den har mycket att stå i då.

Fast mest hoppas jag på att sömnlösheten beror på en kollrig nyförälskelse :-)

Sen hoppas jag att den går över snart, såklart. Sömnlösheten, alltså - inte förälskelsen.

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

9 april 2014 10:03

Känner mig inte ens duktig, det känns bara..Jaha, var det inte värre?

Förutom vakna nätter och sovsäckarna under ögonen då..

Vem har sagt att jag ÄR förälskad? Det var bara en tanke...

;)

Kramkram

 
Moma

Moma

9 april 2014 14:30

Heja dig!! Jag som mest går och undrar över om jag helt tappat förmågan/känslan av att kunna vara kär eller förälskad, känner faktiskt ingenting på den fronten. Jag förstår väl att det säkert borde vara gott att känna lite men just nu känns det så avlägset att det är svårt att ens sakna det.

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

9 april 2014 17:30

Å vad alla drar slutsatser av ett endaste litet inlägg....
Klart du kan känna och har förmågan, men kanske, kanske det är allt för få potentiella prinsar som ringer på`???

Kramkram

 
S/Y Endeavour

S/Y Endeavour

10 april 2014 09:40

Bra med rökningen! Kämpa på!
Själv slutade jag för 12 år sen. Åh vad jag saknade cigaretterna i början. Men idag är jag glad att jag slutat.
Det där med förälskelse, det förstår jag precis hur du menar och jag som mest varit i långa förhållanden kan verkligen sakna det där med den euforiska känslan, och vara lite avis på såna som du då ;-) som kan uppleva det om och om igen.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Li-Lo

10 april 2014 10:18

Det känns fortfarande helt okej, har inte tagit till ciggen ens när saker och ting skitit sej, det känns bra!

Som sagt, det finns minst två sidor av allt, euforin är härlig, men trygghet och vetskap är verkligen inte att förakta det heller och gör mig avis ;)

Kramkram

 
Hanna

Hanna

13 april 2014 16:47

Visst finns det två sidor av samma mynt, hur mycket korven än har två ändar!

Tycker det är bra att du slutar röka, massa lycka till! Tror inte heller att du borde oroa dig för dålig sömn förens den hållit i sig några månader :)

Det är mysigt att få vara nyförälskad, själv blir jag det väldigt sällan så jag hade hellre varit som du :)

Massa kram

http://tankarofhanna.wordpress.com

Li-Lo

14 april 2014 09:44

Hahaha, myntens båda sidor hade jag glömt :)

Sömnen har redan blivit bättre och det fortsätter gå bra, fyra veckor igår :)

Tänk att du också förutsätter att jag är förälskad...

Jag bloggar ju bara ;)

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards