kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 12 mars 2014

Beröm

Av Li-Lo - 12 mars 2014 14:21


Fy bubblan, vad glad jag blir av det!


Stort, smått, sant eller lögn (fast det verkar otroligt att vuxna skulle ägna sig åt sånt?).

Det gör mig på finfint humör, i alla fall.


Som idag, när jag varit på en vanlig kontroll hos tandläkaren.  De där orden: ”Du borstar verkligen noga, jättebra!”

Så himla mallig jag känner mig av de orden! Gick stolt därifrån med min lilla påse jag fick av sköterskan i väskan.


 

En annan sorts beröm, som kanske inte alltid uttalas högt, är när andra gillar maten jag lagat. När de helt struntar i kaloriintagsnormer och dieter och bara stoppar i sig samt helst av allt tar om av det jag tillrett. Då blir jag nöjd och så himla glad.


På jobbet är det faktiskt inte bara tokskallar som ringer, det händer att en och annan helt vanlig person, kollega eller annan tackar så där extra snällt och talar om hur bra de tycker jag gjort mitt jobb, härligt ju!


Jag har ju min bästaste killkompis, är det något han är fantastiskt superduperjättebra på, så är det just detta.

Varje gång jag talar med honom i telefon, säger han snälla, positiva saker som jag suger i mig som en wettexduk.


Sån är jag nämligen numera, jag håller inte på och säger saker som ”Nämen, äsch, så svårt var det inte, det däär var väl inget” och så vidare. Jag har börjat med att bara njuta av vänligheten som erbjuds, när någon säger snälla saker till mig.


Jag blir också glad över när någon berömmer det som andra gjort. När personer jag bryr mig om får uppskattning för något, gör det mig glad det också.


När jag ser alla positiva kommentarer på de musikvideos Bortbo-sonen filmat blir jag så glad för hans skull.


Kanske har jag varit dålig på att berömma er?


Mina trogna läsare, som tittar in och gör mig glad med kommentarer. Tack för att ni gör det, tack för att jag får läsa hos er som också bloggar och lära känna er och era liv. Tänk att jag fått äran att träffa flera av er i verkligheten, till och med ska ut och resa tillsammans med en av er!


Ni är bäst!



Förresten kommer ni ihåg för några år sedan? när jag styckade ett lamm på egen hand hemma i köket så svetten stänkte och jag fick träningsvärk i dagarna tre (minst)?


 


Lilla T som kommer i morron, hon kan hon också!


 

Undrar om vi ska ta med oss de här bilderna när vi går ut på fredag, kan nog vara fiffigt, om det mot förmodan skulle drälla fram nån drulle och flirta oönskat med oss?


                     Pussen då, finaste ni    !



                     











 
 
S/Y Endeavour

S/Y Endeavour

13 mars 2014 08:45

God morgon!
Klart man ska ta åt sej av beröm.
Ingen falsk blygsamhet här inte. Berömmer någon mig ler jag, säger tack och tar åt mig.
Ha en fin dag!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Li-Lo

13 mars 2014 09:16

Helt rätt och här får du beröm av mig, jag tycker du är så cool, modig och beundransvärd som tagit steget att leva som du gör idag!

Ha det gott, kramkram

 
Hörni

Hörni

13 mars 2014 10:25

Visst är det viktigt med beröm, både att ge och att få. Att se någon växa och bli på gott humör bara för att man sa något snällt är härligt. :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

13 mars 2014 10:34

Jag ska verkligen, verkligen öva på att bli bättre på att ge, nu när jag lärt mig ta emot!

 
Ama de casa

Ama de casa

13 mars 2014 18:12

Tack fina du! Och du är också bäst :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

13 mars 2014 20:14

Haha, jaa det är jag, vi är så bäst allihop!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards