kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 10 mars 2014

På väg

Av Li-Lo - 10 mars 2014 13:59

Inte var det lätt att välja. Vi har surfat och klickat, backat och tappat bort oss och fått starta om.

Men nu är det gjort.

Innehållet i den fantastiska presenten är använt.


 

Tillsammans med en härlig tjej jag lärt känna genom detta bloggande

(Hurra! för denna fantastiska värld!)

kommer jag på påskdagen att fara till Rhodos.

Ingen av oss har varit där tidigare (jag har i sanningens namn, aldrig varit på en helt normal, vanlig charterresa överhuvudtaget!).


Tiden och priset fick avgöra, samt att det vi valt i alla fall inte är ett jättekomplex, jag blev alldeles vettskrämd av bilderna från vissa resmål.

Även om det är skönt med sol och värme, finns det inte en chans i världen att jag skulle ge mig i väg för att bo på ett ställe som detta.



   


Inte ens en endaste lite vecka.


Det må vara sol och hav, men åhnej, jag vill allt ha det lite gemytligt också. Nu kommer vi att bo på ett ställe med 70 rum och en liten grön trädgård med pool. 200 meter till havet och 250 till samhället.


Det känns härligt att ha något att se fram mot som inte är alltför långt fram i tiden.


Fast redan denna helg ska jag ha främmat från Västkusten, fina systerdotter T kommer för att ha det lite kul med moster (jaa alltså det skiljer två år på oss, så jag behöver inte vara barnvakt precis).

Vi hoppas på lite dans till härlig levande musik på fredag kväll och mysigt umgänge med varandra och andra i familjen övriga dagar.


Storsonen har tagit små steg på en ny väg och jag hoppas innerligt han stannar kvar på den. Det finns många gropar kvar på den, vilket som tur är inte betyder att man nödvändigtvis måste falla i dem.


Bortbo-sonen honom ser jag inte mycket av, men jag vet att han fortfarande finns, då det stod två vackert blå kassar från ett möbelvaruhus på hallgolvet när jag kom hem igår kväll.


För övrigt bultar lilla   -at lite extra just nu, det känns härligt, men det tar jag en endaste liten dag i taget med och försöker att inte bli för ivrig och yster…



                            Pussen då   !




 
 
Ingen bild

Susanne

10 mars 2014 16:37

Nu ska Lissan och pingvinresväskan ut och åka!
Härligt!!

Li-Lo

10 mars 2014 19:38

jajemen, den ska packas och vi ska ha det grejt!

Kram

 
I mitt huvud

I mitt huvud

10 mars 2014 19:42

Vad härligt!! ha en kanonresa, hoppas ni får massa sol och härliga bad!!

http://www.imitthuvud.hemsida24.se

Li-Lo

10 mars 2014 19:50

Hejhej!

Jaa, supervarmt lär det inte vara, men skönt ändå hoppas jag :)

 
Ama de casa

Ama de casa

11 mars 2014 09:14

Åh vad mycket härligt i detta inlägg! Mysigt med en resa :-) Rhodos har jag aldrig varit på, men det blir garanterat jättebra!

Dom där "skräckbilderna" du visar - är det månntro Puerto Rico på Gran Canaria?
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

11 mars 2014 09:49

Jaa, det kommer nog att bli super :)

Exakt därifrån var det...

 
Hörni

Hörni

11 mars 2014 10:39

Åh vad härligt, sol och värme, grekisk mat och lata dagar. :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

11 mars 2014 11:04

Jaa, tänk att jag genom den fina presenter får möjlighet att göra detta, det känns underbart :)

 
Ama de casa

Ama de casa

11 mars 2014 15:44

Jag var i Puerto Rico, GC, första gången 1972. Då såg det inte riktigt ut sådär ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

11 mars 2014 15:50

Jag hoppas det...

Awful!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards