kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 13 februari 2014

Tipsen du inte visste du behövde

Av Li-Lo - 13 februari 2014 10:53



Idag förvaltar jag mitt arv som tidigare student å Maria Husmodersskola.

Det var där jag studerade under två intensiva år för att få gymnasiekompetens en gång i tiden. Enklast möjliga valde jag för jag gillade verkligen inte att gå i skolan, engelska och svenska var de enda pluggämnena.  Resten av tiden lagade vi mat, läste om mat. Vi badade bebisdockor, strök, lärde oss att städa, ta hand om hemmet och lite annat. Men framför allt hade vi roligt!


Nåväl, tillbaka till tipsen.

Här kommer nummer ett:


Det hittade jag på nätet igår. Glöm allt vad svärtande tidningspapper heter nästa gång du flyttar och ska packa dina tallrikar! Så här kan man göra i stället.


 


Tips två:

Är du trött på ditt trista kök och dina köksredskap? Skulle det inte vara kul att få en ny glad vårfärg på dina grejer?

Köp färsk gurkmeja!


 


Skärbrädor, rivjärn, knivar, kastruller samt dina händer kommer lysa i härliga gula nyanser, allt från varmaste orange till milt gyllengul. Ännu har jag inte lyckats spilla på golv eller annan fast inredning, men jag är säker på att även dessa går att piffa till med denna simpla lilla rot.


Tre:

Planerar du att börja odla Apbröd, Monkeybread, Baobab för husbehov?


 

Hav tålamod!

Jag planerar att byta namn i smyg på min förort till Baobagarmossen, genom att här och där plantera ut sådana träd.

På två år har jag kommit så här långt.


 


Fjärde:

Inför alla hjärtans dag kanske en och annan av oss hoppas på lite kuttrasju??

Jag har i alla fall förberett mig..

Fick min vinst igår, bland annat innehöll den ett te som heter LOVE.


 



Skulle inte detta ta skruv, så finns det backup ett annat te, jag köpte häromdagen…


   


Är du i Stockholm och vill hitta det där lilla extra, något du inte trodde, visste eller ville veta fanns?

Gå till Kina Li på Ringvägen, ta gott om tid på dig där nere i källaren och jag lovar att du kommer hitta NÅGOT av detta. Detta var det femte och sista tipset!


Nu återstår bara



                                      Pussen då   !


och ha det så   ligt i morrn


förresten.... ett litet tips till, inget för den pryde dock...


http://www.upworthy.com/too-many-women-don-t-have-fun-in-bed-maybe-it-s-because-their-partners-never-took-this-class-re2-6b-2?c=ufb1









 
 
Ama de casa

Ama de casa

14 februari 2014 10:06

Tack för alla braiga tips :-)

Puss och kram till dig så här på den <3-liga dagen :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

14 februari 2014 10:14

Det var så lite så :)

Varför tjuvhålla på bra saker och klokheter?

Happy

 
Hörni

Hörni

14 februari 2014 20:41

Hahaha vilka härliga tips, tack för dem! Kram

http://horni.blogg.se

Li-Lo

14 februari 2014 20:55

Varsågod, kanske jag ska inrikta mig mer på sådant framöver, vem vet?

Kramkram

 
Moma

Moma

16 februari 2014 16:11

Å sicken husmorsa det blev av dig sen då!! <3

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

16 februari 2014 17:04

Jaa, på nåt sätt blev det ju det, till slut :)

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards