kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 10 januari 2014

Förändring

Av Li-Lo - 10 januari 2014 10:15


Jag gillar det.

När något blir till något annat än det var från början.


Dock är jag inte alls mycket för att hålla på och ändra.

I hemmet där är det som det är, jag byter inte ut kuddar, tyger, möbler och annat förrän det gamla är alltför nött och slitet.


Men när det liksom förändras av sig själv eller för att det behövs, det tycker jag om.


Fast jag känner nu genast att jag måste undanta en sak. Det kroppsliga förfallet, det gillar jag inte, alls!


Att kroppen förändras med åldern, det bryr jag mig inte så mycket om. Det hänger lite och putar lite mer än förr, inte är det jättekul, men en del av livet.


Men det andra…

Att det gör ont i fler och fler kroppsdelar, att minnet inte alltid är fungerande och att synen försämras…

Gillar jag inte!


Men annars.


Att intressen, åsikter och insikter förändras, fördjupas, tillkommer eller försvinner, det är roligt och spännande.


Vänskap avtar med vissa, förändras med andra och jag har fått helt nya underbara vänner under åren.


En av mina bästa vänner är en man. Vi började som något helt annat efter en internetdejtingkontakt. Jag vill inte påstå att vi haft ett förhållande, men vi umgicks och tyckte mycket om varandra.

Av olika orsaker, kanske att jag gifte mig till exempel, slutade vi ses.

Hela tiden höll vi sporadisk telefonkontakt.


Förra året träffades vi några gånger.

Sedan dess pratar vi i telefon, minst en gång i veckan. Vi pratar i timmar ibland. Han är klokare än många andra jag mött. Full av klokheter och egna kluriga, framfunderade filosofier.


Han är så full av livsglädje och gör verkligen saker för sina medmänniskor. Han har tillexempel lärt en hel hög av sina söners vänner att köra bil, så att de fått körkort till en så låg kostnad som möjligt.

Han far runt bland sina vänner och reder ut konflikter i förhållanden och får många att stanna upp och tänka till.


Men jag vet att om man sviker honom, då är han inte nådig. Han förväntar sig samma respekt och tacksamhet av andra som han själv visar, stenhårt!


Annars är han generös, alltid snabb att ge positiv feedback, otroligt pratsam, glad och en riktig vän.


Det är en mycket bra förändring, att gå från ”förhållande” till djup och varm vänskap.

Jag är mycket glad att vi inte tappat kontakten och hoppas att vi alltid kommer behålla den.


Och just idag kan jag erkänna att jag faktiskt inte är glad över förändringen från torrt och fint fotunderlag till denna äckliga, slasksörja jag fick vada i på väg till tunnelbanan i morse. Förändringen ska enligt de som vet fortsätta, så att jag i stället för att vada, kommer att få halka på hemvägen.

Inte nöjd alls!


                        Pussen då   !







 
 
Ama de casa

Ama de casa

10 januari 2014 18:18

Förändringar är verkligen både på gott och ont. Sen kan ju en del förändringar förändras tillbaks, om man vill ;-)
Kramen

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

10 januari 2014 19:12

Du är så klok, det har jag inte ens tänkt på att det kan :)
Kramkram

 
Hanna

Hanna

10 januari 2014 19:26

jag är visserligen lite glad att snön äntligen kommit (även om den fortfarande håller sig undan Göteborg) för jag tycker att det är lite läskigt med den varmaste vintern sedan 1900 eller något sådant.

Härligt med vänskap dock!

Massa kram!

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

11 januari 2014 12:43

Snön är vit och fin, men fram till den dagen, då de uppfunnit något som tar bort det hala framför mina fötter kommer jag inte uppskatta vinter, nånsin!

Vänner IRL eller på nätet, det är grejer det!

Kramkram

 
S/Y Euphoria

S/Y Euphoria

12 januari 2014 08:27

Hmm.. Förändringar kan vara på gott och ont. Men kroppsliga förändringar med åren känns bara som förfall tyvärr..
Och ja, förändringen från plusgrader och snöfritt till detta elände, den kunde jag mer än gärna varit utan.
Annars finns det mycket positiva förändringar med barn hundar skepp och framtiden!
Ha en fin dag!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Li-Lo

12 januari 2014 11:24

När man har positiva förändringar framför sig, då är det allt bra härligt :)

Kramkram

 
Moma

Moma

12 januari 2014 13:35

Så fint skrivet om vänskap och kloka funderingar kring förändringar, du är min egen lilla klok-gumma du! Middag hos mig idag?

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

12 januari 2014 17:48

Gumma????
Klok kan jag vara med på, men gumma!

Kramkram

 
Hörni

Hörni

16 januari 2014 12:33

Härligt med en sån vänskap!
Snö är också härligt! ;) Men inte slask. :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

16 januari 2014 18:25

Snö är vitt och fint, men inget jag gillar ändå!

Han är världens klokaste, han peppar mig till bra saker, det är en riktig vän

 
Ama de casa

Ama de casa

17 januari 2014 17:17

sv: Men uschanimig... Krya på dig!
Kram

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

17 januari 2014 19:59

Jobbar på det...

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards