kucke-li-lo

Alla inlägg den 10 januari 2014

Av Li-Lo - 10 januari 2014 10:15


Jag gillar det.

När något blir till något annat än det var från början.


Dock är jag inte alls mycket för att hålla på och ändra.

I hemmet där är det som det är, jag byter inte ut kuddar, tyger, möbler och annat förrän det gamla är alltför nött och slitet.


Men när det liksom förändras av sig själv eller för att det behövs, det tycker jag om.


Fast jag känner nu genast att jag måste undanta en sak. Det kroppsliga förfallet, det gillar jag inte, alls!


Att kroppen förändras med åldern, det bryr jag mig inte så mycket om. Det hänger lite och putar lite mer än förr, inte är det jättekul, men en del av livet.


Men det andra…

Att det gör ont i fler och fler kroppsdelar, att minnet inte alltid är fungerande och att synen försämras…

Gillar jag inte!


Men annars.


Att intressen, åsikter och insikter förändras, fördjupas, tillkommer eller försvinner, det är roligt och spännande.


Vänskap avtar med vissa, förändras med andra och jag har fått helt nya underbara vänner under åren.


En av mina bästa vänner är en man. Vi började som något helt annat efter en internetdejtingkontakt. Jag vill inte påstå att vi haft ett förhållande, men vi umgicks och tyckte mycket om varandra.

Av olika orsaker, kanske att jag gifte mig till exempel, slutade vi ses.

Hela tiden höll vi sporadisk telefonkontakt.


Förra året träffades vi några gånger.

Sedan dess pratar vi i telefon, minst en gång i veckan. Vi pratar i timmar ibland. Han är klokare än många andra jag mött. Full av klokheter och egna kluriga, framfunderade filosofier.


Han är så full av livsglädje och gör verkligen saker för sina medmänniskor. Han har tillexempel lärt en hel hög av sina söners vänner att köra bil, så att de fått körkort till en så låg kostnad som möjligt.

Han far runt bland sina vänner och reder ut konflikter i förhållanden och får många att stanna upp och tänka till.


Men jag vet att om man sviker honom, då är han inte nådig. Han förväntar sig samma respekt och tacksamhet av andra som han själv visar, stenhårt!


Annars är han generös, alltid snabb att ge positiv feedback, otroligt pratsam, glad och en riktig vän.


Det är en mycket bra förändring, att gå från ”förhållande” till djup och varm vänskap.

Jag är mycket glad att vi inte tappat kontakten och hoppas att vi alltid kommer behålla den.


Och just idag kan jag erkänna att jag faktiskt inte är glad över förändringen från torrt och fint fotunderlag till denna äckliga, slasksörja jag fick vada i på väg till tunnelbanan i morse. Förändringen ska enligt de som vet fortsätta, så att jag i stället för att vada, kommer att få halka på hemvägen.

Inte nöjd alls!


                        Pussen då   !







Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards