kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 20 december 2013

Det pirrar, lackar, pyser och håller på.

Av Li-Lo - 20 december 2013 10:37


Pirrar så där lite mysigt gör det för att jag idag jobbar sista dagen detta år.

Ska få vara långledig och har nästan inga planer alls.

Allra först ska jag i eftermiddag gå till bästa frissan och kommer väl ut vackrare än någonsin.

Även om jag redan nu gjort mitt bästa med tomterött och tomtepynt, örhängen, brosch och halsband!

 

Lackar mot jul gör det, det är sånt varken du eller jag kan påverka. Ett och annat paket har jag slagit in till gossarna mina. Till de barn som kommer har jag ännu inte fått/köpt grejerna, så den inslagningen får vänta.

Jag har även gjort ett antal små paket, de innehåller inget av direkt värde utan något användbart, ätbart eller lite småskojsigt. Dessa kommer jag numrera och sen får de vuxna som är med ta varsin lott. Gillar de inte det de får, får de väl försöka byta med varandra.


Pyser gör det i mina hemtrakter. Ingen har väl missat vad som hände i Kärrtorp förra söndagen.


 

(Kärrtorp är alltså endast en station bort från mig)

Självklart kommer jag delta i den nya demonstrationen på söndag!


Trots den hemska händelsen, har det fört mycket gott med sig, det finns ett engagemang bland stora och små som fyller mig med hopp och värme.

Som detta brev, alla sympatidemonstrationer och alla som går runt i våra förorter, fotograferar vidrigt klotter innan de målar över det så budskapet försvinner. (och anmäler det till staden så de kan sanera)


Jag ser fram emot söndagen, funderar på om jag inte innan ska koka en stor gryta med soppa, så att de som fryser eller bara vill umgås lite kan titta in hos mig en stund? (jaa inte alla tusentals, men de som jag känner)


Annars håller det mesta på som vanligt, tossingarna som ringer till jobbet är som vanligt fler inför storhelger. (alla andra är ju förresten redan jullediga).


Här inne i stan är det lätt hysteriskt, precis som alla andra år. Jag går fascinerad och tittar på alla dessa personer som har ”jagmåsteköpaNÅNTINGvadsomhelst” i blicken.


Själv har jag fått ett litet mjukt paket av en liten mjuk person jag träffar en del. Tro det eller inte, men det är FÖRSTA gången jag får en julklapp av en man!


Men kära ni, nu vet jag inte när jag kommer hinna med att umgås med er igen, så för säkerhets skull:


Hoppas era helger samt eventuella paket och lediga dagar kommer att innehålla precis just det som gör er glada, nöjda och får er att må bra!


                           Julepussen då     !





 
 
GeddFish

GeddFish

20 december 2013 11:13

Då fick jag också en julklapp, en ny läsare, tack för din kommentar!
Jag har gjort som du, köpt en massa småpaket, som ska vara till utlottning hos barn och barnbarn, jättekul, tycker jag detta är!
Här i min stad var det också hetlevrat den 7 december, 2 politiska demonstrationer (två ytterligheter), usch och fy!
God Jul♥ Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Li-Lo

20 december 2013 11:23

Haha, nu är vi glada båda två, det är ju jättebra :)

God Jul

 
Ama de casa

Ama de casa

20 december 2013 18:16

Fy vad mycket hemskheter det finns, och extra läskigt blir det såklart när det kommer så nära - var rädd om dig!

Jag förstår inte hur frissan skulle kunna få dig att bli finare än du redan är. Härliga, vackra du!

Hoppas att du också får det superskönt, nu när du är långledig och allt.

PUSS!
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

20 december 2013 20:21

Ja, det där var verkligen hemskt, men jag tror inte de vågar sig fram den här gången.

Tack för de vackra orden, men tro det eller ej, jag blev allt lite snyggare - i alla fall håret :)

Njuuuuuuuuta ska jag av att vara ledig, borde sätta fart med julfjejande och redejande, men näää, det får bli i morrn!

Pöss på dej!

 
Ingen bild

Mikaela

20 december 2013 21:32

De va bra skrivet det där röda, eller du skriver ju en massa bra men jag gilla att man själv får bestämma vad som känns bra.
Röja lite plats för julen ska väl jag också göra men kommer att tänka på Mumintrollens jul. Har du läst den? De jobbade förtvivlat för att laga mat till den där julen (som ju måste vara väldigt hungrig) och hitta kläder att klä granen med :)
Hör av mig om söndagen, har faktiskt lust att vara med där.
I kväll har du säkert fullt upp med att vara snygg så njut av det.
Julpuss i förskott.

Li-Lo

21 december 2013 11:37

Klok kvinna den där Tove Jansson!
Visst är det lätt att dras med i måsten, men de finns ju egentligen inte...

Nu mår jag inge vidare, trött, lite varm och tung i bollen, så här kommer inte många låtsasmåsten att behandlas, alls

Hoppas vi ses (om jag inte däckar nu...)

Julepuss och julekram

 
Hörni

Hörni

20 december 2013 22:46

Åh vad skönt med lite ledighet, det behövs ju för alla er som jobbar och sliter. Hoppas du får det riktigt bra i jul. Kram

http://horni.blogg.se

Li-Lo

21 december 2013 11:35

Ja, det är härligt med lite kravfritt och fritt från att passa tider!

Godaste julen och kram

 
Moma

Moma

21 december 2013 15:52

Heja alla fina demonstranter som ger sig ut dagarna före jul för att demonstrera mot rasism!

Jag har ockås ledigt nu så jag förutsätter att du kommer till mig och firar lite mix up Christmas!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

22 december 2013 16:40

Det var MÄKTIGT!!!!

Lite kul i jul ska vi nog se till att få :)

Kram

 
Hanna

Hanna

23 december 2013 23:26

Usch, fast trots hemskheterna så blir jag mitt i allt glad över att det är så många som reagerar med engagemang och värme.

Första gången du fått en julklapp av en man? Låter som en man du skall ha kvar i ditt liv ;).

Kramar

http://tankarofhanna.wordpress.com

Li-Lo

24 december 2013 11:43

Det var en helt fantastisk dag i söndags!

Vilken värme, vänlighet och glöd!

Kramkram och God Jul

 
Ama de casa

Ama de casa

24 december 2013 09:08

Ha nu en riktigt fin julafton!

Kram och GOD JUL!
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

24 december 2013 11:42

Hoppas verkligen att din jul också blir God, Glad och Härlig!

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards