kucke-li-lo

Alla inlägg den 20 december 2013

Av Li-Lo - 20 december 2013 10:37


Pirrar så där lite mysigt gör det för att jag idag jobbar sista dagen detta år.

Ska få vara långledig och har nästan inga planer alls.

Allra först ska jag i eftermiddag gå till bästa frissan och kommer väl ut vackrare än någonsin.

Även om jag redan nu gjort mitt bästa med tomterött och tomtepynt, örhängen, brosch och halsband!

 

Lackar mot jul gör det, det är sånt varken du eller jag kan påverka. Ett och annat paket har jag slagit in till gossarna mina. Till de barn som kommer har jag ännu inte fått/köpt grejerna, så den inslagningen får vänta.

Jag har även gjort ett antal små paket, de innehåller inget av direkt värde utan något användbart, ätbart eller lite småskojsigt. Dessa kommer jag numrera och sen får de vuxna som är med ta varsin lott. Gillar de inte det de får, får de väl försöka byta med varandra.


Pyser gör det i mina hemtrakter. Ingen har väl missat vad som hände i Kärrtorp förra söndagen.


 

(Kärrtorp är alltså endast en station bort från mig)

Självklart kommer jag delta i den nya demonstrationen på söndag!


Trots den hemska händelsen, har det fört mycket gott med sig, det finns ett engagemang bland stora och små som fyller mig med hopp och värme.

Som detta brev, alla sympatidemonstrationer och alla som går runt i våra förorter, fotograferar vidrigt klotter innan de målar över det så budskapet försvinner. (och anmäler det till staden så de kan sanera)


Jag ser fram emot söndagen, funderar på om jag inte innan ska koka en stor gryta med soppa, så att de som fryser eller bara vill umgås lite kan titta in hos mig en stund? (jaa inte alla tusentals, men de som jag känner)


Annars håller det mesta på som vanligt, tossingarna som ringer till jobbet är som vanligt fler inför storhelger. (alla andra är ju förresten redan jullediga).


Här inne i stan är det lätt hysteriskt, precis som alla andra år. Jag går fascinerad och tittar på alla dessa personer som har ”jagmåsteköpaNÅNTINGvadsomhelst” i blicken.


Själv har jag fått ett litet mjukt paket av en liten mjuk person jag träffar en del. Tro det eller inte, men det är FÖRSTA gången jag får en julklapp av en man!


Men kära ni, nu vet jag inte när jag kommer hinna med att umgås med er igen, så för säkerhets skull:


Hoppas era helger samt eventuella paket och lediga dagar kommer att innehålla precis just det som gör er glada, nöjda och får er att må bra!


                           Julepussen då     !





Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards