kucke-li-lo

Alla inlägg under november 2013

Av Li-Lo - 4 november 2013 17:36


Än att bara testa påsar med mat som bärs hem till mig.


Jag är ledig tillexempel.

Såna där små dagar med fyra timmar gör jag nästan vad som helst för att slippa befinna mig på jobbet, så även denna.

Det behövdes bara lite, lirkande med den som bestämmer och så tröstade jag kollegan, som skulle få sitta ensam i det rum där vi i vanliga fall är tre.

Så här fint gjorde jag på hans plats innan jag gick hem på torsdagen.


  


(om det inte syns så är det Ahlgrens bilar som parkerat på hans armstöd)


På fredagen cyklade jag lite.

Bortbo-sonen bor väldigt nära BEA (ett varuhus i två plan).

Jag störde honom lite i hans filmredigerande (snart, snart kommer resultatet av hans slit den här gången).

Sen slank jag ner där, och tänk: Där finns ALLTID bra saker att köpa.


 


De jättefina tallrikarna kostade bara 10 spänn! God moder som jag är köpte jag varsin till gossarna och en till som jag spar som överraskning till någon som minst anar det...



Men sen fick jag cykla hem så det visslade om det, jag skulle ju laga mat till bästaste P.


Vi åt å åt å åt…


 


Drack lite vin och glupade i oss en vidrig efterrätt, lingonkolasås, varvat med kexsmulor och yoghurt med kaffe och en litet glas rom till det.


Sen!


Åkte vi till stan och DANSADE!!


Jag har skrivit om Lilla Wien förr och jaa, det är ett sunkställe, men ojoojoj, vilken härlig afrikansk live musik!


https://www.youtube.com/watch?v=OibjvyEsIsw


Jag dansade nästan hela tiden


Vad mina knän och fötter tyckte om det, ger jag blanka fasen i för min själ blev gladare och friskare än den varit på mycket, mycket länge.


Vad bryr jag mig om att gossarna som ”svärmade” runt oss var purunga och säkert bara ”ute efter en sak”?

Jag sög i mig allt smicker och talade vänligt men bestämt om att jag bara var där för att dansa och det gjorde jag, både med och utan partner.


Vad bryr jag mig om att jag var mer eller mindre medvetslös av trötthet och lite, lite bakrus på lördagen?

Det var ju så innerligt roligt och härligt!


Än finns det explosivt krut i tanten och hon tänker INTE vänta ett år tills nästa gång, så det så.



                           Pussen då   !


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards