kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 13 november 2013

Test av matkasse nummer tre.

Av Li-Lo - 13 november 2013 15:05


Nu har jag fått hem den sista kassen jag beställt.

Den kom i förrgår kväll, jag har inte haft tid att testa något ännu.


Den här veckans kasse heter Linas Inspirationskasse och innehåller tre middagar för fyra personer.

Det erbjudandet hittade jag på matkasse.nu

Den här kassen innehöll inte grejer till vegetarisk lasagne!


Däremot färsk fisk (torskfilé), fryst kyckling och rimmad oxbringa. 

Ska jag vara ärlig är jag inte säker på att jag någonsin ätit detta. Jag tyckte också det var en märklig sak att lägga i en sån här kasse, för vem står och kokar rimmat kött när man jobbat en hel dag, det tar ju evigheter? Men fiffigt nog är den redan kokt och ligger vacuumförpackad i sitt eget spad, bara att värma.

Denna bringa tycker de att jag ska göra kålrotspuré till, jag gillar inte rotmos, även om man kallar det puré, så det bli nog vanlig pärstampa, kanske med palsternacka eller morot i.


Den färska fiskfilén ska jag steka ikväll, den ska serveras med chilistekt isbergssallad! Tänker jag testa, likväl som jag ska ge majonnäs med soja en chans. Men det föreslagna riset byts nog ut mot potatisklyftor, som jag har sedan ett tag i frysen.


 

Resten av rätterna kommer nog få vänta ett tag, men alla ingredienser är hållbara så det funkar, kycklinginnerfileérna är frysta.


De föreslår att de ska lagas till med saffran!


 



Herreminje, jag hade helt glömt bort att använda saffran i mat. Hur kan man vara så dum? Det doftar ju helt enkelt himmelskt, smakar ljuvligt och ger fantastisk färg till vad som helst i matväg.

Det receptet kan jag tänka mig att följa ganska noggrant, men några två deciliter russin blir det inte, en näve kanske?


Spännande sallad med fänkål och mina röda favoriter    granatäpplekärnor!


Nu är mitt testande över för den här gången. Jag gillar idén med det här, men är inte hundra procent nöjd med någon kasse. Den här sista tycker jag dessutom är på tok för dyr, 579 spänn för tre middagar!




                           Pussen då   !










 
 
Ama de casa

Ama de casa

14 november 2013 09:35

Saffran är väldans gott i mat. Vi gjorde en fisksoppa/gryta för ett tag sen som blev fantastiskt god.

Hur funkar det med färskvarorna... Hur levereras maten, alltså. Hämtar man den nånstans, eller?

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

14 november 2013 10:47

De bär påsen ända till dörren :)
Ett spann på ett par timmar som man får hålla sig hemma, sen är det bara att lasta in i kyl,frys och skafferi.
Synnerligen bekvämt!

 
Hanna

Hanna

14 november 2013 15:42

Min mamma hade Linas matkasse ett tag - fast hennes dåvarande make tyckte inte om dem (alldeles för mycket konstigt, vilket jag inte förstod, bara för att det inte alltid var potatis, brunsås och kött utan ibland vegetariskt och lite "osvenska" smaksättningar) min mamma tyckte egentligen om dem och jag tror att hon är perfekt för dem också. Hon är inte så bra på matlagning nämligen (eller inte så bra på improviserad matlagning är väl egentligen mest korrekt) och då passar det väldigt bra att få hem massa bra förslag tillsammans med mat. För om du bara får hem recept kommer du antagligen aldrig följa dem.

Massa kram

http://tankarofhanna.wordpress.com

Li-Lo

14 november 2013 16:32

Jag tycker idén är bra och det har varit sköna veckor, då jag knappt satt min fot i en matbutik :)
Jag kan dock tycka att det är lite mycket påslag på priset för att få det hemkört?

Kanske jag testar fler framöver och fastnar för någon, vem vet?

Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

14 november 2013 18:11

Vilken service! Här i Spanien brukar vi få husarrest en hel dag om man ska få nåt levererat till dörren. I bästa fall kan dom säga förmiddag (ca 8-14) eller eftermiddag (ca 17-20).
Dock inte säkert att dom ens kommer den dan.
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

14 november 2013 21:59

Såna luddiga tider förekommer här också minsann!

Jag har tur som har så nära till Posten/ICA så det är enkelt att hämta där.

 
Hörni

Hörni

14 november 2013 19:13

Kul att prova olika kassar så där. Det borde vi också göra som har så dålig fantasi när det gäller vardagsmat. Men det lät som lite konstig mat i mina öron i den här sista kassen. Man kan ju modifiera lite som man vill ha det kanske. Hoppa över saffran hade jag gjort. ;)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

14 november 2013 21:57

Linas Vardagskasse kanske vore nåt för er då? Eller Mathem?

Nää, så konstig var den inte och det är klart att man kan göra precis vad man vill med det, även om tanken kanske är just den att man ska slippa tänka.

 
MatLeif

MatLeif

9 juni 2019 13:46

Hej! Spännande med lite insyn i hur matkassarna kan se ut. Jag själv brukar använda https:/www.köpamatonline.com när jag handlar mat online! Finns alltid väldigt bra erbjudanden och rabattkoder.

http://https://www.köpamatonline.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards