kucke-li-lo

Alla inlägg den 30 oktober 2013

Av Li-Lo - 30 oktober 2013 10:26



Just nu med att testa matkassar.


Det finns så många företag som erbjuder denna tjänst.

Jag hittade flera hemsidor bl.a annat matkassen.com som erbjuder lite guidning bland dessa företag och även har bra erbjudanden om man vill testa.


Efter att ha tänkt lite valde jag att först testa Middagsfrid och deras Lilla matkasse.


 

Den levererades på söndag kväll. jag hade inte hunnit hem, men de hade ställt den så fint utanför dörren.

Det fanns mat till fyra måltider i den, att lagas för två personer vid tre tillfällen.


Fisk, färs och vegetariskt. Jag blev glatt förvånad över att det var färsk fisk, även om jag samtidigt kände att nu MÅSTE jag äta fisk den första dagen, vare sig jag är sugen på det eller inte.


Allt som fanns i påsen kändes färskt och fräscht och allt som skulle finnas fanns.


Jag har lagat fiskrätten, den var ju god, men verkligen inget jag skulle äta igen, jag vill allt ha lite mer sting i min mat!


I kväll ska det stekas älgfärsbiffar, troligen kommer jag inte att följa det receptet slaviskt. Färsbiffar är väl en av de saker som vi alla gör på vårt eget lilla sätt, så även jag.


 

Men att skvätta i lite matlagningsvin i såsen, det kommer jag att göra!

Biffarna är tänkta att räcka till två middagar, men just små goda biffar brukar på ett nästan magiskt sätt försvinna spårlöst när jag lägger dem i vår kyl.


Den vegetariska rätten, lasagne, är jag inte säker på att jag kommer göra alls. Men grönsaker går alltid åt ändå och de där plattorna håller nog ett tag, även om de är färska. Tänker att jag kanske gör någon slags rullar av dem och skjutsar in i ugnen? Det heter säkert nåt på italienska, men det är inte viktigt för min del, bara det blir gott.


Nästa vecka kommer det en annan kasse, återkommer om denna.


PS Biffarna blev lika goda som de ser ut


 


                           Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards