kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2013

Nu är jag där igen!

Av Li-Lo - 29 oktober 2013 14:26



Men snälla nån tänker väl en och annan.

Kan inte den där gamla växelhäxan ta och dra nåt gammalt över sig och sluta vara så förbannat positiv?


Nope!


Jag är så förbaskat glad!


En av alla mina bästa vänner blev farmor i natt för första gången. Allt gick bra och jag är nästan lika glad som hon, då jag räknar hennes son till en av mina älsklingsungar.


Grattis av hela mitt hjärta till de unga tu och den stolta farmodern.


Bortbo-sonen har ledigt resten av veckan för att filma och redigera i stället för att vara ”fritidsfröken”!

Det är inte längre filmer till kompisar som gäller, utan nu är det välkända svenska artister han jobbar mer. (ni ska få se, jag lovar, men inte förrän han är klar)

Självklart har han inte glömt vännerna, han hinner med dem också, här är det senaste de gjort tillsammans:

http://www.youtube.com/watch?v=OD2_B-YE9v8


Tillfällighetssonen


 


har som sagt fått anställning där han praktiserat och kan därmed börja leta eget boende! Whoop, whoop!

Faktum är att han ska på en lägenhetsvisning redan nästa vecka.   Hurraaaaaaaaaaaaaa


Finaste Fatous dotter Binta har vunnit en danstävling, men det kan ni läsa allt om på den bloggen, men det gör mig glad att en så ambitiös, ung kvinna får den uppmärksamhet hon förtjänar.


Att jag är ganska duktig med att komma iväg och träna gör mig också glad. Även om det ibland mest blir en lunchprommis


 

Vintertid.

Det gör mig väldigt glad att vädret inte verkar bry sig det minsta om det, utan det är varmt och framför allt isfritt!

(inte för att det är nån garanti för att man inte ska drutta omkull, brodern halkade på löv förra veckan. Bröt överarmen på två ställen…)


Mannen jag pratade med nyss, som på bredaste skånska avslutade samtalet med:


”Tack så himskt!” 


Det gör mig så glad att det finns de som verkligen fortsätter att tala sin dialekt och det med besked.

Sen finns det några små helt privata orsaker också…


Å så vet ni det där med kommentaaaarer...



              Pussen då   !



 
 
pethrs

pethrs

29 oktober 2013 14:50

Underbara.vad du gör min dag så mycket bättre med all positivitet.är glad att du finns <3

http://www.pethraskök.se

Li-Lo

29 oktober 2013 14:51

Söta du, just nu kan jag faktiskt inte annat :)

Kramkram och Tack det samma

 
Hörni

Hörni

29 oktober 2013 16:04

Vad härligt att du är så glad och att allt går så bra. Det är du värd.
Kram

http://horni.blogg.se

Li-Lo

29 oktober 2013 16:11

Tack!
Kramkram

 
Ama de casa

Ama de casa

29 oktober 2013 17:01

Klart man måste vara positiv när det finns såååå mycket att glädjas åt!
:-)
(Utom det där med brorsans arm då. Stackarn. Men å andra sidan är dom ju duktiga på att fixa ihop sånt - det är ju glädjande. Det gäller att tänka positivt - allt blir mycket trevligare då :-) )

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

29 oktober 2013 17:05

Ja, det är som svårt att låta bli :)

Tyvärr kan de inte "fixa" ihop den, utan det måste läka av sig själv :(

kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards