kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2013

Så himla busy…

Av Li-Lo - 14 oktober 2013 15:47


Med massa kul, trevliga och bra saker. Detta har gjort att jag inte bloggat, läst andras bloggar eller ens knappt kommit ihåg att fota.


Tisdag morron bar det iväg till Ystad, att gå upp 04.30 hör väl egentligen inte till BRA saker, men det var ju tvunget om jag skulle hinna med planet som gick 07.30


Till Ystad var vi ”bjudna” av ett företag, de som håller på med allt det som liksom finns bakom växeln och allt sånt tekniskt mumbojumbo, som jag fattar föga av.

Det började med ett stort möte.

Där sa man saker som: plattformsagnostiska, linestate, externa vantjänster, populerar, lavinmeddelande, realtidsfönster och interoperabilitet.

En guldstjärna till mig, som lyckades hålla mig vaken den dryga timmen! Som tur var, var det fika medsamma efteråt (och måååånga gånger till under dessa dagar)

Dessutom fick man tid att lufta sig och njuta av att stället var fantastiskt placerat, precis vid havet!

     

En hel del intressanta små seminarier deltog jag sedan i, onsdagen började med en upplyftande föreläsning av denna man. (om ni kan påverka er arbetsgivare att hyra in honom, så blir ni glada!)

Fler seminarier på onsdagen och sen åkte vi hem.

Men tisdagskvällen!

Jag BADADE i HAAAAVET! eller ja, joo, jag doppade mig två gånger i vattnet i alla fall. Varmt var det inte, men ljuvligt!


Längst ut på denna brygga fanns en lodrät stege, som jag dödsföraktande klättrade på.


 

Istället för att delta i den gemensamma middagen på kvällen, passade jag på att träffa en av mina allra goaste manliga vänner.

Han flyttade till Malmö för massor av år sedan och vi ses alldeles för sällan.

Men nu kom han så snällt och hämtade mig, vi käkade gott inne i Ystad, vandrade lite där och sen längs havet vid mitt hotell. Det var varmt och skönt, vi satt länge på en bänk i mörkret, pratade och lyssnade till vågorna.

Helt enkelt underbart, både att få träffa en person jag tycker så fruktansvärt mycket om och att vara vid havet.


Smart som jag är när det gäller att slippa jobba, hade jag sökt semester torsdag-fredag. Min kära systerdotter T


 

(Här är hon förra sommaren, ni förstår att hon behöver komma bort och vila lite ibland va?)


hade meddelat ankomst på torsdag eftermiddag. Visserligen är halv två efter middagen, men det kan faktiskt räknas som före frukost också, eller?


På fredagsmorronen synkroniserade vi våra migränattacker och låg därmed till 11-tiden innan något blev gjort.


Vi höll oss på hemmaplan, promenerade lite i höstsolen, handlade lite och T hade lite telefonkonferenser med sina barn om slakt av sönderstångade baggar och sånt där!


På kvällen kom min syster och bror med sina respektive plus en god väninna och käkade, båda sönerna var hemma. Nio personer i mitt lilla kök, det vart verkligen trångt men det gick!


Lördagen med en lugn morgon i stilla mak övergick till tidig eftermiddag, innan vi tog en shoppingrunda i Tyresö och sen tillbringade några timmar hos De Gamle, som alltså är hennes morfar och mormor.  En sväng förbi syster och så landade vi i soffan hemma med lite godis och Tv-tittande.


Jäntan (som alltså är två år yngre än jag) for hem på eftermiddagen i går och kom lyckligt fram igår kväll för att reda ut baggproblem och annat som dykt upp när hon lämnat sin familj ett par dagar.


Själv tillbringade jag eftermiddagen och kvällen i mycket trevligt sällskap...


En mycket nöjd liten gumma som gick och lade sig igår kväll, ganska utvilad, men framför allt fulltankad med positiva, roliga saker, möten och umgänge.


Så att jag inte hunnit blogga är kanske lite, lite ursäktat?


                            Pussen då   !





 
 
Ama de casa

Ama de casa

14 oktober 2013 16:11

Okej. Du är ursäktad då. För den här gången!
:-)

Lät verkligen som du haft fullt upp, med bad och allt. Massor med folk runt ikring och allmänt kul.

Och jag gissar att du höll dig vaken på det där första mötet genom att anteckna alla käcka ord :-)

Kram på dig!

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

14 oktober 2013 16:20

Tack!

Fullt upp och du har helt rätt, exakt så var det jag höll mig vaken...

 
Hanna

Hanna

14 oktober 2013 21:39

Jag kan åtminstone inte klaga mina bloggvanor är minst sagt sporadiska.

Låter åtminstone som att du har haft en trevlig helg med vecka därtill! Verkligen inget fel i att njuta lite av livet!

Massa kramar!

http://tankarofhanna.wordpress.com

Li-Lo

15 oktober 2013 08:49

Haha, även om du klagade så skulle jag i alla fall bara blogga när lusten föll på :)

Trevligthar jag haft det och det känns fortfarande bra i mig!

Kramkram

 
Britta

Britta

16 oktober 2013 20:48

Vilka vackra bilder

http://brittas.se

Li-Lo

17 oktober 2013 08:41

Det var verkligen ljuvligt där :)

 
Hörni

Hörni

18 oktober 2013 17:43

Härligt att du har fullt upp, så länge det handlar om trevligheter. :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

21 oktober 2013 10:22

Jaa, det är det, jag kommer att blogga lite mer i ett specifikt ämne framöver, men även lite vanligt dravel hoppas jag :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards