kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 27 september 2013

När jag är glad

Av Li-Lo - 27 september 2013 14:00


Känns det så härligt att få berätta det för andra.


Just nu är jag sådär sprudlande glad, inte för min egen skull, utan för mina söners.


 

Jag har varit ensam med dem, sedan den yngsta var 11 månader, i princip helt själv, då deras pappa har haft fullt upp med sina egna problem.

Den yngre har inte sett honom sedan han var fem år och nu har han inget intresse av det heller.


Det har varit många tuffa perioder i deras liv, på helt olika sätt. Det har så klart påverkat mig mycket, att jag inte kunnat hjälpa dem alla gånger det behövts. Helt enkelt för att jag inte kunnat, haft kunskap nog, orkat, räckt till och faktiskt ibland helt enkelt inte velat.

Jag orkar inte ens tänka tillbaka på möten i skolan, på Soc, hos polisen och med kuratorer och andra.

Med tårar i ögonen och tillbakahållen frustration och/eller ilska har jag lyssnat på allt dessa personer berättat om allt de gjort som de INTE BORDE ha gjort och allt de INTE gjort som de BORDE har ha gjort.


Just därför är det så underbart, härligt, fantastiskt och ofattbart kul, att det just nu går så himla bra för dem.


Stora killen fick sin praktikplats, det har gått en dryg månad av två. De verkar redan ha bestämt att han ska få stanna kvar!

De har bett honom att hjälpa till att hitta på nya grejer att servera.  Idag serveras juice, sallad och wraps där han jobbar.

Nu funderar de på att utöka med ”Veckans soppa” och har bett honom att komma med förslag på det, koka något hemma och ta dit så de kan avgöra om det är vad de vill servera.


Så himla roligt att detta fungerar, att han får uppskattning och inte minst att han skött det perfekt. Gått dit varje dag, även om han varit ute sent och träffat polare.

Det bara bubblar i mig av glädje och inte minst stolthet över att han verkligen tagit vara på den chans han fått.


Den yngre har ju uppnått ett stort mål tidigare, när han klarade av att plugga till barnskötare samtidigt som han jobbade, trots att han i princip saknade all studievana och gick ur nian utan ett enda betyg.


Men nu har han genom sitt stora intresse foto och film fått en chans att kunna jobba lite med detta vid sidan av.

En av hans vänner som gör musik, spelade in en video för några veckor sedan. Sonen har gjort några av hans tidigare, men nu hade han valt en ung kvinna som producent. (som jobbar professionellt med sånt här,)


https://www.youtube.com/watch?v=e4tS31qGyeM

Sonen och flera andra vänner var på plats för att stötta, min son gjorde en film om själva inspelningen.


http://www.youtube.com/watch?v=Qr5OPlEl1P4


Så nu till det bästa!


Kvinnan har sett den och har bjudit in honom att vara med vid inspelningar och han ska även få testa att göra lite jobb på egen hand åt henne.


Jag vet inte om jag någonsin sett honom så glad!


Han kom förbi mig på jobbet igår, hade köpt två påsar gott godis från en lakritsaffär till mig och visade biljetterna han fått för att åka till Partille i morgon.

(Jo förresten, nu kom jag på att jag sett honom så glad en gång, när han var fyra-fem och fick sin allra första hundralapp av min ena bror!!)


Som mamma har jag så många gånger fått frågan:

”Och hur är det med grabbarna?”


Många gånger har jag mumlat lite otydligt till, att joo, jaa de är friska. 

Men idag, idag känner jag att jag stolt, kaxigt och ärligt skulle svara:


”Det är hur bra som helst, de gör bra saker de trivs med och jag är så stolt över dem båda två!”



            En miljard pussar        !!!!








 
 
Ingen bild

Jeanette

27 september 2013 14:31

Åhhhh, detta inlägg gör mig så GLAD. Härligt,fantastiskt och underbart! Heja dig och heja dina grabbar!!

Li-Lo

27 september 2013 14:46

Jaa! Heja oss :)

 
Ingen bild

Ruth i Virginia

27 september 2013 14:46

Jag gläds med dej; finns inget bättre än när det går uppåt för barnen - spelar ingen roll vid vilken ålder. Låter som du haft det tufft under deras uppväxttid, men tydligen har du gjort NÅNTING rätt! :) ",,, och den ljusnande framtid,,,"

Li-Lo

27 september 2013 14:47

Ja, det är exakt så det känns. NÅT bra måste jag ha gjort!
Tack snälla du :)

 
Moma

Moma

27 september 2013 19:23

Heja heja(med gråtglädje i rösten), så himla glad för er!! Bamsekram

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

28 september 2013 13:10

Ja det är så man känner sig förälskad, lika upplyftade, fast på ett annat sätt liksom..

Ses på måndag, pöss

 
Hörni

Hörni

27 september 2013 23:44

Så himla kul! Blir JÄTTEGLAD för din skull och för dina söners skull också. Finns inget viktigare för ens välmående än att barnen har det bra tycker jag. Kram

http://horni.blogg.se

Li-Lo

28 september 2013 13:09

Tack, jag är så glad och lättad och stolt och skulle vilja ta hela världen i famn, men får väl nöja mej med dem jag lyckas få tag på :)

Kram

 
Ama de casa

Ama de casa

28 september 2013 13:02

Men vilken rolig läsning! Grattis till dig och dina fina söner :-D

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

28 september 2013 13:08

Det är faktiskt så härligt underbart att jag knappt tror på det själv :)

 
Ingen bild

Eeva

28 september 2013 21:53

Härlig läsning, hälsa de fina ätteläggen. Kram!!!

Li-Lo

28 september 2013 22:41

Jag kan liksom inte sluta vara glad :)

Kramkram

 
Ingen bild

Idioten

29 september 2013 23:53

Skit på dig kärringdjävul!

Li-Lo

30 september 2013 08:39

Helst inte

 
Ama de casa

Ama de casa

1 oktober 2013 10:27

Den där "Idioten" hade verkligen valt rätt signatur.

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

1 oktober 2013 14:48

Jupp!

Underbart att du fått komma hem och att allt verkar så bra :)

kramkram

 
Hörni

Hörni

1 oktober 2013 10:33

Vilken otrevlig idiot. :(

Härligt att läsa ditt inlägg igen, hoppas du är lika glad fortfarande. :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

1 oktober 2013 14:47

Eller hur! Jag förmodar att det är en vilsen barnunge?

Jag är glad :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards