kucke-li-lo

Alla inlägg den 12 september 2013

Av Li-Lo - 12 september 2013 16:35



Fast ett kort ögonblick var jag faktiskt riktigt, riktigt rädd att de skulle falla av.




  I så fall hade jag kanske fått köpa ett sånt här behändigt fempack?


Jag hör ju ändå en hel del.

Roligt, konstigt, galet och helt enkelt obegripligt väller det in i mina öron fem dagar i veckan.


Men idag!


Det kan ha varit den mest extrema hittills?


Alla känner till självutnämnda Språkpoliser. De som retar sig illgröna av ilska på sär-skrivningar och får ångest av att somliga har svårt att skilja på de och dem.

Visst kan jag själv hemfalla åt raljerande av sådant, men innerst inne bryr jag mig inte nämnvärt, språk är och förblir en föränderlig sak. (den här lille gubben som ”rättar” i word kan tillexempel göra ganska många ilsket röda streck under vissa av mina nyuppfunna ord)


Men den här...helt enkelt...


En Språkpolis-extremist!


Personen i fråga kunde knappt andas av idel upprördhet, men krävde att genast bli kopplad till någon som arbetar nära den det handlade om.

(Hon var i alla fall klok nog att inse att hon inte kunde tala med just den personen, som just nu fanns i direktsändning i tv, det har annars hänt att man krävt just detta)


Den hon sett på tv är ganska så ansvarig för utbildningsfrågor i Sverige, det var kanske just detta som fick bägaren att rinna över och måttet bli överrågat för den lilla damen?


 


”Han sa att: De ligger längre fram än, jaa, jag kan inte ens säga ordet, tar sats och bokstaverar andfått ordet

O-S-S

detta är upprörande och hur kan denna person ha ansvar för utbildningsfrågor?”


Jag undrar om sekreteraren till den berörda ansvarige lyssnade allvarligt och lovade att framföra dessa synpunkter?


Jag fick ännu ett blogginlägg, helt gratis och något att glädjas åt rent idag också..


För övrigt kan jag bjuda på den här länken, ingen aning om vem som så träffsäkert lyckats fånga vår vardag, men någon med insyn lär det vara i allafall !


Jag vet inte om samma person ligger bakom den här, men man anar ju en och annan uggla i mossa?


                          Pussen då   !





Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards