kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 9 september 2013

Dagar som går, får man inte tillbaka.

Av Li-Lo - 9 september 2013 14:04



Men tack och lov kan man spara dem i sitt minne antingen helt naturellt, men också ta hjälp av skrivande och fotande.

(Detta kan man ju även använda sig av i bloggeriet så kan man ju ha internettillgång till dem och dela med sig av dem till alla sina typ 10 läsare!)


Min lördag bestod fram till eftermiddagen av att ligga i sängen och svettas tillsammans med…


Headache From Hell!


Nån slags migrän, tillsammans med värk i hela huvet (migrän brukar hålla sig på ena sidan av bollen)

Sov, snosade, snyftade och snavade upp emellanåt för att äta piller.


Vid treriden stapplade jag ut i solen och höll mig i utkanten av Afrikadagen i vårt centrum. Inget av den goda maten lockade, men jag fick i alla fall se alla gulliga barn dansa!


Kväll i ensamhet, som vanligt efter tung huvudvärk med stort sug efter salta och onyttiga saker att stoppa i munnen (kan ingen forska på det där? jag vet fler som får samma symptom).


Så jag var så att säga rejält utsövd på söndagmorronen, när jag slog upp de melerade strax efter sju.

Åt en bautafrukost. Vandrade runt i chiliplantagen och skördade en del.


 


 


Satte på en tvättmaskin.

Torrmoppade. Dammsög upp tussarna. Våtmoppade. Surfade lite. Hängde tvätt.


Cyklade 20 minuter. Satte mig och njöt av utsikten.


 


Badade i det svala vattnet. Njöt lite till. Av livet, utsikten, solen och ensamheten.


Skulle ta ett dopp till, då jag såg lillhuvve på en orm sticka upp ur vattnet. Den simmade dock synnerligen målmedvetet mot andra sidan. Då tyckte jag plötsligt att det var lite gulligt att den så kavat stack upp det där lilla huvvet och simmade genom det spegelblanka vattnet, lämnandes ett ”spår” efter sig.


När jag ansåg att den var tillräckligt långt bort var det min tur att bada. Vet inte om de andra som satt på klippan tyckte det var så värst gulligt att se min skalle sticka upp ur vattnet, men så här såg det ut en annan gång, på samma ställe.


  (lite gullit e de allt!)

Cyklade hemåt i sakta mak, njöt av värmen och alla glada människor överallt.

Kom hem och klockan var bara halv två!! Så kan det gå, när man är uppe med tuppar och andra morgonpigga figurer.


Hann ta det lugnt en stund, innan det var dags att bege mig till De Gamle och äta där tillsammans med bror och svägerska.

Så där ja, nu är de här förgängliga dagarna som gått och inte kommer tillbaka i alla fall tillgänliga, för mig och andra!



                    Pussen då   !







 
 
Ama de casa

Ama de casa

9 september 2013 16:20

Stackare... Migrän - och på din lediga dag och allt.

Tufft att bada, men läskigt med en orm i vattnet.
:-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

9 september 2013 18:27

Ja den där huvudvärken är ett elände när den hälsar på.

Ormen simmade ju bort, självklart kollade jag hastigheten så jag visste hur lång tid det skulle ta om den bestämde sig för att simma tillbaka och attackera ;)

 
Ingen bild

Mikaela

9 september 2013 18:51

Så onödigt att inte må bra när vi fick en så fantastisk bonushelg, men man får ju inte välja när man skall vara sjuk.
Glad att du fick njuta av söndagen iaf. Jag levde intensivt den här helgen, kom att jag tom glömt att äta annat än lite medhavd matsäck bestående av bröd med pålägg och frukt. Kan du förstå att man kan glömma att äta? Rättade till det med en låda susci efter jobbet i dag. Afrikadagen glömde jag bort på mina irrfärder i skärgård och kunglig trädgård. Tänkte bada men bangade, för kallt. Men maken till vacker och varm höst kan jag inte komma i håg, tomaterna mognar snabbare än jag hinner äta upp dem. Men den här jobbmåndagen, den kände jag inte för i dag, vaknade av en dröm där allt var struligt och konstigt och lite så fortsatte den. Men vi kämpar på eller hur :)
Kram på dig.

Li-Lo

9 september 2013 19:46

Jag kan INTE förstå att man kan glömma att äta :)

Fantastiska dagar är det, idag gick jag till Skanstull efter jobbet, stan myllrade av glada människor.
Jag har som tur är bara en tomatplanta, så det hinns, precis med i rätt ättakt.

Klart vi kämpar på, kramkram

 
Hörni

Hörni

9 september 2013 23:07

Usch för huvudvärk, men det slutade bra i alla fall, med både cykeltur och simtur. :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

10 september 2013 09:43

Det värsta med huvudvärken är att så många på jobbet har det, ofta sen vi fick nya lokaler...

Men simma och cykla, det är gött de!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards