kucke-li-lo

Alla inlägg den 4 september 2013

Av Li-Lo - 4 september 2013 11:01


Har sakta hämtat mig från att Ama faktiskt tog sig tid att träffa mig när hon var här.

Tveksamt om Ob-ama kommer att göra samma sak, även om jag tycker det vore på sin plats.

Jag skulle till och med vara nöjd om jag bara fick umgås lite med någon av hans vältränade säkerhetsvakter (vägrar att använda uttrycket ”fita” om de som är välbyggda).


I morse tog jag en liten promenad, fick gå på ”fel sida” när jag gick över Vasabron, annars var det mest som vanligt.


 

Tar väl en sväng på stan när jag har lunch, så får vi se hur det är då.

Men förutom att han hälsar på är det mesta som vanligt både på jobbet och hemma. Jag har burit in de flesta av mina chilibejbisar för att de nångång ska mogna. Det börjar gå ganska bra och jag blir ganska så lycklig när jag gör min lilla inspektionsrunda varje dag. Trångt blev det, men vad gör man inte?


 

Turisterna väller fortfarande omkring i stan (även andra än han den där övertids-ama). Undrar om de tycker det är en snygg stad när de går från Centralen till Stadshuset?


Igår var det en ljuvlig kväll, jag träffade en kompis, strosade runt lite. Käkade på ett bra indiskt ställe och strosade lite till. Satt en stund på en annan uteservering innan det var dags för hemgång.

Vad det är ljuvlig att kunna utnyttja de här sista ljumma kvällarna.


Till helgen blir det väl lite snyftande, då det är Afrikadag i vårt centrum och dansuppvisning av barn…

Men också god mat att smaka på, annan dans och umgänge med en trevlig kompis.

Man kan faktiskt ha det bra, även om man inte är president, kanske till och med bättre?

Fast det är klart, hade inte den här apan snikat åt sig stålar i mitt namn, kanske jag hade haft det ännu bättre?

  Helt fel Liselotte...


Förresten var jag och glupade i mig mat hos Moma i fredags, gottgottigott som vanligt och trevligt därtill, såklart!


I lördags var det "festival" i grannförorten. Förutom kaninhoppning, langos(!) och Jan Johansen fick vi även dansa och pausa tillsammans med Panetoz, härligt gung!


 


Båda gossarna var där med mamman, lite mysigt att jag fortfarande kan göra så enkla saker med dem!




                                   Pussen då   !

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards