kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2013

Det finns verkligen

Av Li-Lo - 26 augusti 2013 14:58



Många finesser i en modern dator. Just nu hittade jag de förval som finns för styckeformatering när man skriver en text. Ännu en gång blir jag helt förbluffad och ganska förundrad. Det finns ett val som heter ”avslappnat”!

Laid back?

Men eftersom jag är lite den typen (vill jag i alla fall inbilla mig) testar jag genast detta.

Min nya avslappnade styckestil kommer ju tyvärr inte att synas i bloggen, men ni kan väl föreställa er hur väl vi passar ihop?


I fredags gjorde jag något jag aldrig gjort förut. Jag var på utomhusbio. Vår värd, företagarföreningen och Folkets hus, anordnade filmvisning på fotbollsplanen.

Vissa satt på filtar och skynken, andra lade sig bekvämt på rygg med kuddar under huvet på sina filtar.


 



Tant LiLo släpade med sig en liten klappstol…

Det var läckert att sitta där under stjärnhimlen och filmen var riktigt hemtrevligt mysig. Att jag inte klätt mig tillräckligt varmt är ingen annans fel än mitt, tyvärr hittar jag ingen att skylla det på.


Hittar inte heller någon ansvarig för att min lätta toning av håret förra helgen blev aningen rödare än jag tänkt!



    Ooops!


  

Detta ska dock åtgärdas när jag efter jobbet ska till min duktiga frisörska.



Sen ska jag på boksläppsfest (releaseparty låter faktiskt lite coolare), en av mina bästa vänners sambo sen hedenhös har skrivit en bok, som ges ut nu och som jag självklart tänker passa på att köpa.


Fast innan det, ska jag ranta förbi och titta hur Hemmabo-sonen har det på JOBBET   !




                            Pussen då   !

 
 
Hörni

Hörni

27 augusti 2013 10:47

Vad mysigt med utomhusbio, det har jag aldrig sett i Sverige förut, men ofta när vi varit utomlands.

Spännande med releaseparty! :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

27 augusti 2013 11:05

Det brukar tydligen vara i Rålambshovsparken varje sommar några gånger också, men det har jag inte kommit mig för att gå på. Det är liksom enklare när det är 100 meter att gå...

Det var en trevlig tillställning,musik, högläsning, mingel, drinkar och många treglia människor, men JÄTTEVARMT och jag var JÄTTETRÖTT, så jag blev inte länge där. Nu återstår att läsa boken :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards