kucke-li-lo

Alla inlägg den 23 augusti 2013

Av Li-Lo - 23 augusti 2013 13:47



Nä, det är jag icke, men att lära sig sitta på en helt ny plats och arbeta är om inte svårt, så i alla fall lite konstigt.

Huset vi flyttat till är mycket äldre, men mer nyrenoverat och en smula mer hightech än det tidigare.


Till exempel har vi numera personslussar, alltså man går in i en liten glasbur, dörrarna stängs bakom dej och strax öppnas de framför dej i stället och du kan träda in på jobbet.


Det är lite som en förvandling tänker jag. In i glasburen kliver en privatperson, det går en sekund eller två och VIPS:

Ut kliver en fullfjädrad tjänsteman, avskalad all sin personlighet, sina åsikter och allt det som inte har med jobbet att göra.

Klart är att det vore ännu mera cool om man också klev ur buren omklädd till ”Tjänste-mannen”!

En passande dräkt i smidigt material, eventuellt med någon liten superkraft invävd?

För männen?


 




Och kanske denna för oss kvinnor?


   


För vår del i växeln borde kanske superkraften i så fall vara – TÅLAMOD!

Vad andra tjänstemän behöver är jag inte säker på, men kanske en gnutta HUMOR????


Så långt har teknologin dock inte kommit, utan man får trä på sej rollen som ”Tjänste-man” enbart mentalt än så länge.


En annan sak som är annorlunda här, är snibben!


Alltså den där som mest brukar finnas på hotell.

En fint vikt snibb på toapappret, när rullen är ny, så man slipper det där tafatta krafsandet efter änden, när rullen är ny.


 

Och!

Jag har fått fönsterplats, jag kan se personer som går förbi på gågatan utanför, de som väller ut i turist horder från hotellet som ligger där och jag kan avundas de som sitter på uteserveringen och njuter av livet.


De som ringer, de har dock utan problem lyckats följa med oss och vara precis likadana som innan.


Förresten apropå dasspapper, har jag talat om att när sonen satt där han satt i vintras begärde att få använda en del av de pengar han tjänade för att köpa mjukt papper till sin lilla bak?

Detta hade inte förekommit tidigare och var tvunget att kontrolleras i föreskrifterna innan det kunde beviljas.

Lite gulligt ändå..


Han gjorde förövrigt sitt första arbetspass igår och allt gick bra.

Så om ni hörde en djup lättnandes suck vid niotiden igår kväll var det bara jag!



                            Pussen då   !









Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards