kucke-li-lo

Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Li-Lo - 21 augusti 2013 12:42


Det var värst så slö jag är på att ta hand om er.

Jag varken kommenterar ordentligt i era bloggar eller tar mig tid att uppdatera här.


En orsak är att vi bara har en dator hemma. Vi är två.

En annan är detta att det ljuva livet tagit slut och jag återigen är en löneslav på heltid.

Här är jag på väg första dagen i torsdags


 





var ute i god tid och hann gå min favoritsträcka på Skeppsbron och förbi Operan


 


På jobbet är det förvirring som gäller då vi flyttat, somliga sitter kvar i gamla lokaler, jag är en av de som flyttade i första omgången.

Så nu får jag vara glad om jag hittar till jobbet, när jag lyckats med det, sitter jag ensam i en lokal där gardinerna fattas och solen lyser på bildskärmen.


Men det är ju bra, att solen lyser!

Då kan jag fortsätta ta aftondopp om andan faller på, vilket den gjorde i går, ljuvligt!

 

Jag har också en och annan chilifrukt som väntar på att mogna, så de blir också glada för möjligheten att bli lika fina som de som redan mognat.


 


I lördags var det Midnattslopp, jag sprang inte! Men jag hade springskorna på mig (som en solidarisk handling), när jag åkte in för att ta del av musiken som spelades på Mariatorget.

Rätt vad det är blir det helg igen, på fredag kommer det att bli utomhusbio nära mig, jag har tänkt ta med mig en stol och gå dit. Men om jag inte kan hålla mig ifrån nöjen till dess finns det ju annat:


 


Tillfällighetshemmabo-sonen har fått en praktikplats och ska börja i morgon. Han ska pressa juicer, göra smoothies och mackor. Det känns så himla bra att han fixat detta och det bästa av allt är att hon sökt helt själv (inte fått hjälp av Arbetsförmedlingen) och att han varit helt ärlig med sin bakgrund när han gjorde det. Heder åt sådana arbetsgivare, som ger alla en chans!



Återkommer endera dagen, jag älskar er alla fortfarande, trots svalt visat intresse…


                    Pussen då   !


Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards