kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 12 juli 2013

Ditt och datt och sånt

Av Li-Lo - 12 juli 2013 14:14

Idag skulle jag träffa en person på Centralen innan jobbet.


 


Ännu ett sånt här byte genom Facebook. Hon har en kryddväxt ”Spanish Thyme” som växer och växer så hon ville dela med sig.

Jag fick en kvist av Moma en gång, som jag faktiskt lyckades ta död på, så jag ville gärna ha en ny.


När jag väntade på henne ropade någon ”LiLo!!!”

Fatou/Tonårsmorsa!

Jättekul att träffa henne igen, även om det bara var en liten, liten stund av go medmänsklig värme, men vi ska baske mig ses lite mer i sommar, det bestämde vi.


Jag hann också med att glo, fånglo, tokstirra på en ung man.

Jag hoppas att han inte märkte det, för när jag stirrat tillräckligt kom jag på vem det var.

En av dem som Bortbo-sonen gör musikvideos till, inte konstigt att han kändes som någon jag känner riktigt väl fast vi aldrig mötts.

Jag har berättat det för sonen, så att om han får höra talas om en tant som tokglodde, kan han ju nämna att det bara vara mamsen.


Igår kväll var jag ute och cyklade, lite planlöst hit och dit.


Det är ibland överraskande vilka kontraster det blir när man bor långt bort, men ändå så nära.

Ena sekunden står man och tittar på en hare som tvättar sin lilla fot, det grönskar och husen är röda med vita knutar. Cyklar en minut och har den gräsliga nya arenan framför ögonen och bruset av hundratals bilar på Nynäsvägen i öronen.


 

Nu ska jag räkna lite.

Dagar….


                            Pussen då   !



                            



 
 
Ama de casa

Ama de casa

12 juli 2013 19:07

Ja, det var verkligen konstraster där. Tur att det finns fina saker också :-)

Inte många dagar kvar nu om jag har räknat rätt... :-D

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

13 juli 2013 10:21

Ja säga vad man vill om nya arenan.. Jag säger till exempel att den är asful, verkar helt onödig, förstör vyer och lite till, men det är verkligen charmigt att det finns så mycket mys, så nära!

Två!

 
Amy's piece of cake

Amy's piece of cake

13 juli 2013 00:25

Spanich thyme är det timjan? Eller så är det min engelska som är ringrostig ;)

http://amyspieceofcake.blogspot.se

Li-Lo

13 juli 2013 10:19

Det är en sorts timjan?
Googla på det så får du se, verkar användas i större delen av världen som krydda och medicinalväxt...

 
Hanna

Hanna

13 juli 2013 13:32

Kul med spontanmöten!

Sloganen för Partille kommun är 'på landet mitt i stan' och även om jag tycker att det finns andra ställen där det passar in bättre så är det en bra slogan. Hade passat in där du bor tror jag.

Kram

http://hannastankar.bloggplatsen.se

Li-Lo

15 juli 2013 08:33

Kommunslogans.....

vi brukar leta upp dem på nätet och ibland är de enbart pinsamma, obegripliga eller väldigt roliga.

I morse cyklade jag en liten bit för att få luft, ett stycke av vägen hade jag sällskap med ett ungt rådjur!

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards