kucke-li-lo

Direktlänk till inlägg 9 juli 2013

Planering

Av Li-Lo - 9 juli 2013 13:28


In i minsta detalj.

Klappat och klart.

Jupp!


Nänänänä, nu ljög jag så in i bäng.

Två saker är bestämt.


Jag ska ha semester 17 jul – 16 augusti.


Den 29 juli – 3 aug ska jag vara på Västkusten.

Träffa alla fina, härliga släktingar därnere, bada i havet samt gå på min systers 70-årskalas.


Resten av tiden.

Tänker jag det ska bli mycket gott om kvalitativ skrottid.


Cykelturer till sjöar.

Kanske bil-eller tågresor till hav.


Morrondopp, mittpådagendopp, kvällsdopp och kanske ett och annat däremellan.

Nån liten middagslur.


Sitta i chiliodlingen och läsa, eller umgås med någon trevlig person.

Blir det för varmt att sitta bland plantorna lägger jag mig så här bakom neddragna persienner i stället.


 



Jag kan titta när denna fina blomma vaknar på morgonen och/eller se på när den viker ihop sig på kvällen.


 

(Visst är den underbar? Jag har köpt flera och delat ut, man blir ju så glad bara av att titta på den!)


Jag gillar att ta min semester sent.

Eller snarare, jag får lätt panik vid tanken på att jag redan i början av juli skulle ha haft all semester!


Det är nästan alltid varmare i vattnet senare på säsongen.


I början på sommaren är kvällarna ljusare och lättare att utnyttja även om man jobbar tycker jag.

Strosa genom stan efter jobbet. Fara hem så fort jag bara kan och ta mig ner till sjön för att bada.


Nu behöver jag bara bita ihop en liten vecka till, sen är det dags för oplanerade dagar, långa frukostar och en kort prenumeration på en dagstidning.


En annan sak har jag inplanerat förresten. Min allra första semesterdag, ska jag gå och få 75 minuters massage, kropp, huvud och fötter.


Klippa mig hade jag tänkt göra sista arbetsdagen, men min frissa var hemma och fixade till modern igår när jag var där, så hon fick sätta saxen i mina testar också.

Kolla vilket lååångt nylle jag fick!


 

Kort, kort i nacken, jätteskönt är det! (och liksom pussbart...)



                            Pussen då   !





 
 
Ama de casa

Ama de casa

9 juli 2013 15:27

Jösses vilka vackra lavendlar!!!

Och vilken bra plan att ha en oplan och att ha en pussbar nacke :-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

9 juli 2013 15:31

För att vara lavendlar är de faktiskt nästan ofattbart fina :)

Två bra grejer i ett blogginlägg, fattas bara en så hade varit som ett kinderägg...

 
Ama de casa

Ama de casa

9 juli 2013 15:28

sv: GRATTIS till att vara först! Föst gills inte... ;-)

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

9 juli 2013 15:30

Nä, jag tänkte väl att det är FÖRST man ska vara!

 
Hörni

Hörni

10 juli 2013 16:57

Det låter som en helt perfekt semester tycker jag. :)

http://horni.blogg.se

Li-Lo

10 juli 2013 18:19

Jag är redan nöjd med planeringen ;)

 
Moma

Moma

10 juli 2013 20:05

Då har vi nästan samma frisyr nu, då kan vi träffas och pussas i varandras nackar!

http://www.momaskitchen.se

Li-Lo

10 juli 2013 20:39

Hahaha, jaa det är väl så det får bli....

 
Ama de casa

Ama de casa

11 juli 2013 17:01

sv: Utbildad på husmodersskola??? Oj. Nu blev jag impad. Jag sliter på som en glad AMAtör :-D

http://amacasa.wordpress.com

Li-Lo

11 juli 2013 18:06

Det känns bra!
Att imponera på dej, alltså :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Li-Lo - 18 oktober 2019 10:47


    Undrar hur många gånger jag har hört det under mina nästan 20 år på den här arbetsplatsen? Och troligen alla andra som arbetar i offentlig förvaltning.   Vanligtvis betyder det att personen i fråga anser att jag ska göra precis som den ...

Av Li-Lo - 28 mars 2019 16:17

    Nu har det varit rättegång och domen kom häromdagen. Det var min första erfarenhet av rättssystemet. En utmattande, krävande och lång sådan. Alltså, egentligen var det ju bara tre och en halv timme, men den tiden sög musten ur mig, på så må...

Av Li-Lo - 18 februari 2019 10:37

Jag behöver det, och varje enda liten gnutta av att någon annan kan känna igen sigoch kanske kan leda till att de tar klivet är så mycket värd, så mycket! Allt handlade om att till varje pris stanna kvar i Bubblan.   Den Bubbla vi hade från bö...

Av Li-Lo - 7 januari 2019 14:01

  Varför kastade du inte ut honom första gången?   Jag inser det är helt obegripligt för många vad som händer i ett förhållande med en man som misshandlar psykiskt och fysiskt. Det är något jag verkligen förstår, för hur skulle man kunna fatta?...

Av Li-Lo - 12 maj 2017 08:22

Små saker händer.     Det börjar ta sig på balkongen, även om de senaste dagarna inte precis inbjudit till långa sittningar. Annat var det förra helgen, då kunde jag sätta mig och avnjuta     en dansk vän. Vi trivs bra ihop, lagom mjuka...

Presentation


Är det nåt som gör mig glad, så är det KOMMENTARER!!!
Jag besvarar dem alltid HÄR på plats.

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards